info-lista

     Publicerat: 2010-10-17 Kl: 12:44:39 | I kategori: Min graviditet | 0 kommentarer


denna lista har jag sett på flera bloggar, och nu tänkte jag fylla i den själv :)


När är fick du reda på att du var gravid?
4 december 2009

Hur gammal var du? 26 år

Mådde du mycket illa?
nej, bara lite i vecka 6 tror jag.

Kräktes du mycket?
nä, men några gånger utav lukter jag bara inte klarade av :)

Hade du mycket halsbränna?
en hel del mot slutet

Var du känslig?
nej, känslomässigt har jag inte haft svängningar alls!

Hade du mycket foglossning?
nej, nada!

När kände du bebisens första sparkar?
vecka 16.

Var du ofta orolig?
exakt precis hela tiden. svar; ja.

Sparkade bebisen mycket?
inte typiska sparkar men hon rörde sej mycket.

När började du läcka bröstmjölk?
det gjorde jag aldrig

Fick du bristningar?
nää inte en enda!

Blödde du någon gång?
lite kring bim, men annars ingenting.

Hur många Ultraljud gjorde du?
4 st, ett vul, ett kub, rul och köns-ul :)

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
inga planer alls!

Vilket BB födde du på?
SÖS, Stockholm

Hur började din förlossning?
värkar, ganska svaga, sedan kom det blod (med slemmisen).

Hur många timmar tog din förlossning?
Från första tecken 1,5 dygn, från första mer kännbara värk, 20 timmar. från att jag kom till FL 10 timmar.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
3-4cm

Vilken smärtlindring tog du?
epidural, vilken gjorde mej helt smärtfri hela förlossningen!

Dragen med sugklocka?
nej, som tur är.

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
45 minuter. hade dock väldigt få krystvärkar, dom kom men långt mellanrum.

Blev det komplikationer?
Nej

Var du rädd för något?
jag var otroligt rädd när allt startade men efter EDA var det en dans på rosor :)

Skrek du?
nää =)

Fick du sys?
ja, några stygn.

Vem var med på förlossningen?
markus; min sambo, kerstins pappa <3

Vilken vecka födde du i?
41+0

Vad var vikt och längd på bebisen?
3955g 52cm

Blev det en pojke eller flicka?
flicka

Vad fick barnet heta?
Kerstin Liv-Ellen

Var allting värt det?
ja såklart!

Ammade du?
började amma, men gav upp efter mycket krångel.

Hur gammal är barnet nu?
två månader.

Vad tyckte du om förlossningen?
en enkel match! helt smärtfri och hundra gånger lättare än jag trodde det skulle vara.

När kommer nästa barn?
vet inte om jag vill ha fler barn än ett, det får tiden utvisa...

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: