besök hos mvc idag :)

     Publicerat: 2010-03-23 Kl: 18:58:44 | I kategori: Min graviditet | 1 kommentarer

i morses var jag på mitt första besök hos min barnmorska, utöver inskrivningen då. hon är så himmla gullig! inte sådär gullipluttig och överväldigande, bara cool, lugn, erfaren och rolig! helt perfekt.

fick börja med att ta urinprov, vilket så bra ut. fick väga mej, har gått upp 2kg sedan inskrivningen, vilket ju är löjligt lite såhär halvvägs haha, men jag är bara glad för det!
jag har ju intedruckit allt så mycket läsk och annat sött sedan jag blev gravid, vilket kanske ger en lite "plus-minus-noll-effekt" det lät bra, för av massa socker, the och kaffe växer dom små rackarna så väldans sa hon.

fick ta blodprov och kolla hb, vilket fortfarande låg bra, det låg jättehögt första gången jag var där, nu var det lite lägre, vilket det ska vara sa hon, för då mår bebisen bra och tar det den behöver. men ska börja med järntabletter här framöver iaf för att bunkra upp lite inför vad som komma skall.

sedan lyssnade hon på hjärtljuden, vilka låg på ca 140. det låg lite ojämt, hon sa att det beror på att vi väckte den lilla rackaren, som verkade bli lite irriterad över att bli störd i sin skönhetssömn och sparkade i dopplern som bara den. en livlig liten en, sa barnmorskan :) hon mätte åxå min livmoder och den är precis så stor som den ska vara i min vecka, och att min mage är så liten ännu beror på att jag bär min graviditet långt ner, sa hon. jag är bara glad för det, en stor mage är bara opraktiskt och det kommer ju med tiden ändå.

fick tid för föräldrautbildning 1 och 2 juni, och en ny bm-tid 21 april längtar redan dit :)

nu blirre mat!
Postat av: Emelie

Spännandeee! ♥

2010-03-23 @ 22:17:06
URL: http://emmieliving.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: