tankar om vad som komma skall...

     Publicerat: 2010-07-21 Kl: 06:50:00 | I kategori: Min graviditet | 0 kommentarer

här sitter jag, klarvaken. har varit en stund då jag vart ute och lämnat min jobbnyckel till mari som inte fått tillbaka sin som hon i sin tur lånat ut. ska strax kliva upp och påbörja dagen och åka te jobbet...

just nu spenderas väldigt många tanke-timmar åt förlossningen... varje kväll när jag ska sova och förvärkarna kommer som ett brev på posten påminns jag om att det faktiskt närmar sej nu.. det är inte 4 månader kvar längre... det är ca 2 veckor. det innebär att det likväl kan vara 2 dagar, som 1 månad kvar. hursom, är det nära nu.

ena stunden är jag livrädd inför forlossningen, eller mer, ovissheten om hur och när det ska starta. jag kan känna att hoppas jag går över tiden till 42+0 och kan få komma på en igångsättning, då kommer man vara på sjukhuset och sätta igång allt under kontrollerade former... nästa sekund kan jag känna att äh, starta NU, kom igen, just get it over with... på't ba' åså är det över sen.

egentligen är jag inte nervös inför smärtan åså, mer.. ovissheten om vad som komma skall.. hur det ska komma igång.. kommer jag gå med värkar? kommer vattnet plötsligt gå? det vill jag inte, inte nu. inte innan måndag. jag vet ju inte om lilla K är fixerad ännu, men på måndag ska jag till barnmorskan och då får jag ju en lägesrapport. med tanke på alla mutt-il och att ischiasnerven åxå gör sej påmind skulle jag tro att hon borrar sej längre och längre ner dock. hon är åxå något mer stilla än hon varit, vilket jag förstått åxå kan inträffa är dom fixerat sej...  nåja...

sedan är jag nervös inför livet efter förlossningen. själva förlossningen är ju "ett komma-tecken i livet" det är ju vad som följer därav, som är det stora. hur ska jag kunna ta hand om en bebis? jag vet inte alls hur man gör. jag ju längtar efter lilla K så jag kan spricka, jag är så nyfiken på vem hon är, hur hon ser ut, samtidigt kan jag känna att det är nog bäst att hon stannar i min mage, där är hon trygg, tills jag kommit på hur jag ska ta hand om henne!

mycket med det här... inför förlossningen har jag en enda plan. att jag inte har nån plan. eller en har jag. jag kommer inte ligga och plåga mej själv, trötta ut mej själv för att vara duktig och vägra smärtlindring. jag kommer åxå vilja lita på min barnmorska, att hon kan se vad som kan vara bra för mej i den situation jag befinner mej i. jag är glad att jag gått profylaxen och hoppas kunna använda mej av det här hemma, men har ingen förhoppning om att jag ska ligga där centimeter för centimeter och andas och vara duktig... vi får väl se vad som händer.

nu ska jag påbörja dagen :)
hade bra idag!




Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: