v.18

     Publicerat: 2010-02-27 Kl: 11:45:30 | I kategori: Min graviditet | 1 kommentarer


vecka 18 nu då..
lördagar är en bra dag att uppdatera för då är jag i mitten av den nya veckan enligt mamma mias beräkningar, och enligt mina egna och mvc's beräkningar börjar nya vecka på lördagar. får väl se sedan på rutinultraljudet vad som sägs. gud hoppas allt är bra då. har inte inte hänt något med magen sedan förra veckan, mer än att den kanske eventuellt ändrat liite i formen, men den är inte större. sedan är det ju så att fotar jag den om jag är kissenödig, är den större, åså kissar jag åså ja, är den mindre hehe.
eventuellt, och jag säger eventuellt är det så att jag känner den lille nu ibland, har jag gjort ett tag om det nu är bebisen. kan ibland kännas som små knuffar, eller buffar, eller vad man nu ska kalla det, i livmoderstrakten. egentligen skulle det lika väl kunna vara tarmar, men när tarmarna bubblar och för liv, känns det mest på sidorna och uppe i magen samt att det ofta kurrar till. dessa små buffkänslor känns innifrån och ut, och är alltid centrerade i mitten av magen, vid livmodern. så det kan ju vara bebisen. men jag väntar till ultraljudet och bestämmer mej för vad jag kännt. ser allt bra ut då så är det säkert bebisen jag kännt. men jag vågar inte ta någonting förgivet alls. hursomhelst är det ofattbart att det kan ligga en liten person nne i min minimala mage. sjukt som fan.


Postat av: Annica

Det blir mer mage sen;) Själv känner jag mig som en flodhäst, typ. Och större ska jag bli:P Men jag har ju redan fött ett barn ganska nyligen, så jag är större av den anledningen också... Jag har också bryt på lördagar. Vecka 22+0 idag.

2010-02-27 @ 19:26:24
URL: http://anija.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: