pjuh!

     Publicerat: 2010-02-02 Kl: 22:23:52 | I kategori: Min graviditet | 2 kommentarer

sådär, äntligen hemma! fick vänta på mamma mia i 30 minuter efter våran tid, försenat alltså. men men, tillslut fick vi kommai n.

och ja, bebisen levde, och låg där och viftade med armarna. den var 7,9mm lång från huvud till rumpa, och hjärtaktiviteten var normal, och allt såg bra ut.

värderna för koromsomavikelser var mycket bra! låg lååångt över "normal" värden för min ålder. så det lär inte vara någon liten downare där inne iaf, skönt det!
blev framflyttad ett par dagar, vilket skulle innebära v 13+6 idag, men jag vet inte jag!

den lille låg och sträckte sej bakåt hela tiden och barnmorskan försökte ruska till den genom att putta (ganska hårt) med proben på min mage, för att den skulle lägga sej på ett bättre sätt för mätning av nackspalten.
men det ville inte den lille, tror jag det! bli behandlad sådär! "IKKE, att jag byter position med den där behandlingen" tror bebisen hört mej prata om att man ska stå på sej och inte ta nån skit här i livet :P

nu ska jag med lättat hjärta sova iaf, ny dag imorgon!

ha det fint!


Postat av: Emelie

Härligt! :)

Jag kände Oliver första gången i vecka 13+6, ganska fränt :)

Det var en ytterst liten grej som jag kände och visste att det var han, sen tog det såklart lång tid innan jag kände igen och kände inte bra förrän i vecka 19+nånting haha



Jag har förresten ändrat mig, jag tror det är en flicka! :)

2010-02-02 @ 22:29:46
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Babbett

Vad spännande med en liten bebis där inne!!!

Grattis!!

2010-02-03 @ 21:00:05
URL: http://babbett.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: