något på G?

     Publicerat: 2010-08-13 Kl: 09:18:33 | I kategori: Min graviditet | 11 kommentarer

något händer! har kände nu på morgonen lite annan känsla när jag fått en å annan sammandragning, lite mer tydlig värk i längryggen/ljumskar i samband med sammandragningen, inte samma molande värk som jag kännt förr då å då.. dessutom kom det rejält med rosa flytning på pappret efter jag var å kissade... det ska ju vara ett starttecken... ja, jag får avvakta och se vad som händer under dagen. måste erkänna att jag är smått skärrad!


update 12.00
det knallar på... flytninarna är kvar och det känns ganska ordentligt när sd kommer. känns ju uppigande att veta att den smärta jag känner nu, är en fis i rymden i jämförelse med vad som komma ska :P. ligger nu och vilar, ser film och äter godis. markus kommer hem snart, vill inte vara ensam idag. samtidigt vet man ju inte om det tänker avta, eller accelerera...


update 16.00
händer inte så mycket. "värkarna" eller vad man ska kalla dom, kommer lite oregelbundet (runt 10 min emellan, håller på i 15-30 sek), tycker dom avtagit nåågot, men har ej försvunit. men det kan ju vara sådär, att det kommer och går. vi tog en promenad till farsta och åt på mc donalds iaf, fick stanna upp då å då för det är jätteobehagligt att gå när det onda/sd kommer. lägger inte så stor vikt vid "värkarna" men de rosa flytningarna fortsätter, så någon process är det ju där inne! får väl se hur natten blir. hoppar ju gärna över att föda fredagen den 13:e :P


Postat av: Annica

Låter helt klart som att det är nått på gång;) Ladda med att vila, äta och dricka. Lycka till!

2010-08-13 @ 10:34:07
URL: http://anija.blogg.se/
Postat av: Marianne

Kan det vara slemproppen som gick när du var på toa?! Låter ju som att bebisen vill komma ut nu=) Lycka till=)

KRAM=)

2010-08-13 @ 11:22:43
Postat av: Emelie

Ja men då ÄR det på gång! Tjohooo! Jag gissar på bebis inom 48 timmar. :) Hundra tusen peppönskningar och ett STORT lycka till nu!

2010-08-13 @ 11:40:25
URL: http://emmieliving.blogg.se/
Postat av: Marie

Spännande! Snart får du nog gosa med en liten bebis! =)

2010-08-13 @ 12:27:04
Postat av: Jessica

Låter spännande jag följer din blogg varje dag den är så bra tycker jag man blir så spänd på att veta vad som har hänt men nu verkar det juh vara på G=)

Grattis och massor med Lycka till när bebis väljer att komma ut=)

2010-08-13 @ 12:48:20
URL: http://sessiless.blogg.se/
Postat av: emeliehjaertajonas

Oh så spännande! Lycka till :)

2010-08-13 @ 13:06:45
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/
Postat av: Petra

Åhh, så roligt... hoppas det blir en bebis nu i helgen då :) Lycka till!!!

2010-08-13 @ 13:18:46
Postat av: Therese

Oooojojoj... =) Håller en tanke åt er. KRAM

2010-08-13 @ 13:53:00
URL: http://majfluga.blogg.se/
Postat av: Grynet

Ha, va roligt att det händer nånting! Jag har kollat in här varje dag när jag kommit hem från jobbet för att se hur du har det, hoppas nu att det blir en turdag trots fredagen den 13:e! Lycka till!

2010-08-13 @ 14:06:34
URL: http://krokovankan.wordpress.com
Postat av: Frida

Lycka till ifall det är nu det händer! Håller tummarna här!

2010-08-13 @ 16:55:50
Postat av: Emelie

ÅH GUUUUUD! Hoppas som fan :D

Hon kommer kanske inte idag men du är i startgroparna och hon är ute innan helgen är över, det är skitbra med blodblandade flytningar för det visar på att tappen håller på att ändras!

WIIIEEE, snart får du hålla i din dotter :)



Min dotter (hihi fränt) har gett mig tydliga livstecken idag så fredag den 13:e är en bra dag! :)



HEJJA HEJJA HEJJA! Jag och Oliver hoppar med pompoms :)

2010-08-13 @ 18:23:54
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: