shoppingtankar

     Publicerat: 2010-04-15 Kl: 14:49:36 | I kategori: Min graviditet | 0 kommentarer

börjar fundera nu en del på allt som måste handlas till bebis. fan det är massa saker. det är så lätt att börja fundera på att köpa små söta kläder, men allt annat? puh.
bara en sån sak som VAGN. dom är så svinigt dyra, och de allra flesta är skitfula åxå. jag vill ha en hederlig vagn, med fyra lika stora hjul, och inga konstigheter. och jag vill inte betala en förmögenhet heller. jag tror inte varken min bebis eller jag mår bättre av en superdyr vagn. jag har hittat en som har superbra pris, men blir så fundersam åxå, jaha, varför så billig? men när jag läser recentioner och omdömen är alla jättenöjda. åså finns det paket man kan köpa med matchande bilbarnstol åså med. vore väl något kanske. den vagnen är åxå den enda jag hittat som ser normal ut, som ser ut som en sån vagn jag vill ha. och den har både sitt och liggdel, men det har väl de flesta kanske.
sedan ska bebis ha säng. jag ska ha en svart. det måste vara en svart spjälsäng, det måste matcha i sovrummet annars får jag lite små-panik. åså ska man då ha spjälskydd, madrass, kudde? täcke... å i vagnen? madrass eller? kudde, åkpåse, täcke? vadfan har man i den?
det finns ju mycket begagnat, men det jag kollat runt, så har jag inte hittat något som ser ut som jag vill ha det, för mej är det viktigt att det matchar in i övriga inredningen hemma... sån är jag.
tänk om det ändå räckte med att köpa lite bodys och mössor... vad enkelt det hade varit. en bärsele måste jag ha med. det verkar så smart! bärsele... det måste jag komma ihåg med.
samtidigt som det är bra att sprida ut kostnaderna, vill jag inte köpa saker redan nu, det känns för tidigt alltså. jag är en sån jäkla pessimist. det vår vänta...
vet flera som är i min vecka och kortare gågna, som redan har bebissängen bäddad och klar hemma. kläderna tvättade och nervikta i en byrå. ja alla är vi olika. jag och markus kommer väl få åka direkt från BB och hetts-handla påvägen hem till farsta med ett spädbarn i famnen med lånade kläder :P


Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: