Sedär ja!

     Publicerat: 2013-03-05 Kl: 12:28:00 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer



Här kan man vara!
 
Händer inte mycket. Idag är Kerstin på dagis och jag har försökt plugga lite på förmiddagen, men det går segt altså.. Om någon har något supertipps om hur man hittar disiplin och motivation till att plugga, så meddela mej gärna! :)
 
Kerstin vaknade 8.40 idag vilket var skönt, ffa för henne, då hon haft en period nu där hon vaknat redan klockan 7 och tillåmed lite innan. Vi kom till dagis vid 9.20. Pratade med Celie, den fröken Kerstin berättade om i fredags, hade blivit arg när Kerstin kissade i hemvrån, och det som jag skrev om ni vet! Vi pratade lite om det, hoppas INTE hon tagit det som att jag vill prata om det för att hon blivit arg på mitt barn, för det veeerkligen bara för att jag tyckre det var så kul att Kerstin återberättade något så detaljrikt, berättade om sina känslor, och om Celies känslor, imponerande! Och mycket riktigt hade Kerstin kissat medvetet i hemvrån och skrattat och tyckt hon var "busig" (vet preciiis vad Celie menar för så gjorde Kerstin här hemma förr ibland åxå). Då hade Celie gått med henne till toan och satt henne där och sagt att det är inte roligt när du gör såj, kissar gör man på toan och det vet du. Kerstin hade börjat gråta/tjura när Celie satt henne på toan. Vart Kerstin fick in hästen i sitt resonemang vet jag inte, mer än att det finns en häst i hemvrån, men den hade hon inte kissat på. Att Celie sagt stopp nej MORR till Kerstin kan man åxå avskriva om man inte redan gjort det ;)
 
Så, summan av det hela är att Kerstin återberättat något som verkligen nästan precis så, faktiskt hände på dagis. Gullunge!!!
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis & Hailey

Ja du... man får "akta" sig lite för vart sanningen tar slut och fantasin börjar... oftast kan man ju själv (och förhoppningsvis även ens pedagoger) läsa av detta bra, men det kan ju också bli helt fel!
Här hemma igår t.ex. så hade Mathias sagt åt Alexis att man inte får slåss och då fick Alexis till mig och sa att "pappa schlå mig"
Jättebra det där :P

Kram

2013-03-05 @ 20:28:04
URL: http://hemmahosbea.blogg.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: