Mitt blooood, mitt ben är sööönder!

     Publicerat: 2013-03-28 Kl: 21:30:00 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer

 Asså... Det är inte mycket som krävs för att världen ska falla samman för en 2,5 åring... Igår var det en ond fot som ställde hela kvällen och nattningen på ända, idag var den helt glömd, men ett skrubbsår har besudlat hela eftermiddagen och kvällen.
 
Kerstin trillade i gruset utanför bilen, det gick bra åså hon grät lite men sedan var hon glad och vi gick in åså. När vi varit hemma en liten stund skulle hon ta av sej byxorna av någon anledning. Då händer det. Kerstin får syn på ett sår på sitt knä. Jag var i ett annat rum och hör plötsligt "MITT BEN! MAMMA MITT BEN! DET HAR GÅTT SÖNDER!!!" -Vad äär det frågar jag. Kerstin kommer gråtandes och hulkandes och har då ett litet skrubbsår på knät, kanske 0,5cm stort. Och sedan har det bara gått utför. Först grät hon väl oavbrutet i en timme. Vi tvättade och satte plåster åså, sedan kände jag att nu är det bra. Men Kerstin nöjjde sej inte. Efter att ha haft mindre panik på badrumsgolvet i 30min fortsatte gråt-festen här i soffan. Haha, asså förlåt att jag skrattar, men det var rätt roligt, iaf första timmen. Inte efter tre. Ni skulle se henne haha.. Hon kunde inte gå utan har linkat fram, hållandes med båda händerna runt det onda benet och stånkat och ojjat sej och hållt i bordskanten. Sedan glömde hon ju av det innemellan och sprang frammåt, likaså, när hon skulle linka riiiktigt ordentligt, gick hon PÅ HUK, vilket man inte kanske väljer om man nu har SÅ ont i ett knä, men det vet ju inte Kerstin på 2,5år ;)

När vi satt å åt glömde hon bort sej, men så plöötsligt kom ett "aj mitt ben, mitt blooood" bara att först tog hon sej för fel knä, men rättade sej snabbt.
 
Ja, lilla gumman, det är inte en lätt ålder inte ;)
 
 
 

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: