Ska vi presentera den tjocka Jack Russeln åxå

     Publicerat: 2013-01-17 Kl: 17:40:27 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer




HMMPFF!!!!

Haha, det var ju en fin inledning av herr progemledare :P

Idag var ju då Bamse med på Nyhetsmorgon tillsammans med Toffe och kompisen Nudli. Eftersom Bamse under åren tillochfrån varit rätt tjock, och ständigt kämpar (eller ja, det är väl jag som kämpar) med sin vikt så fick han representera en mullig hund. Jag hoppas att någon av alla dom määäängder djurägare där hemma i soffan iom att se Bamse (som i mångas ögon skulle vara en smal och smärt hund med deras mått mätt) kan få upp ögonen att deras djur är betydligt mer överviktiga än dom själva tror och inser. Ni kan inte ana hur mkt "men han är ju stor för sin ras" "hon har ju mkt päls" "nej han är inte tjock, han har litet huvud" som vi hör i vårt yrke! I själva verket är det bara ren och skär övervikt.... Jag vet med mej att Bamse väger mer än han bör, men just ju ligger han på 10,2, och hans matchvikt är 9,5. Han har dock vägt 11,5 som mest så just nu ligger vi väl sådär mittemellan. Bamse är tyvärr en jojobantare pga lite dålig diciplin från mattes sida periodvis :P
Postat av: Annica

Själv kämpar jag med 10-15 kg på min hund. Hon har varit hos fodervärd i 3 år och gått upp 15 kg! Efter 2 veckor hemma igen har hon gått ner från 45,5 till 44,3.

Blir både arg och ledsen över vad de gjort med min hund. Men värst är det dåliga samvetet att ha lämnat bort henne :-(

Svar: oj! det är verkligen riktigt illa! men du kommer kunna hjälpa henne att bli av med det! säg till om du behöver tipps och råd, det där är mitt specialämne! =)
Sofia

2013-01-17 @ 19:06:33

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: