JAG VILL INTE

     Publicerat: 2013-01-22 Kl: 22:13:04 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer

Ibland är det ju för härligt att ha barn asså... Började morgonen lugnt och trevligt, tills jag måste säga de magiska orden "gå å kissa nu Kerstin". OH NO! Då vet man, att nu, nu kör vi igång. JAG VILL INTE KISSA! Asså.. jag fattar inte Kerstins issue med att kissa på morgonen... och jag vill inte lämna ett kissnödigt barn på dagis, jag vill verkligen inte det så jag försöker verkligen få henne att gå på pottan. Jag brukar helt enkelt neka henne sin "fofo me smör å ost" tills hon kissat... "Du får ingen smörgås innan du kissat Kerstin". En dag som denna, då jag börjar jobba sent kan jag vara helt iskallt vänta ut henne... Men när jag börjar 9 är det värre, och jag vill verkligen "vinna" den kampen. Idag gjorde jag det. Efter TVÅ TIMMAR. Ringde dagis och sa att vi blir sena idag. Klockan 10 kom vi. Stan's mest bestämda unge. Det är inga direkta utbrott, eller sånna trotts-bryt, bara bestämt "jag vill inte kissa". Hon är som Lotta på Bråkmakargaran, min unge. "Om jag inte vill ta min medicin så bestämmer jag mej bara för att inte ta den, åså tar jag den inte"... Suck...

Så... Imorgon är det onsdag, favoritdagen... Får hoppas hon är medgörlig :D Och nej, jag kan inte bara vänat ut henne utan tyvärr måste jag ta upp ämnet förr eller senare annars går hon inte självmant, inte just morgonkissen...
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis & Hailey

Åh fy vad de där maktkamperna är enerverande! Det finns få saker som är så frustrerande som att försöka vinna de för jag tror nog ungarna ärver all envishet som någonsin funnits i ens släkt... och Alexis har väldigt mycket att brås på från båda sidorna!
Det är skönt de gånger man känner att man har tid att bara vänta ut dem!

Kram

2013-01-23 @ 08:37:03
URL: http://hemmahosbea.blogg.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: