När Kerstin drack Cola på Mc Donalds

     Publicerat: 2012-06-06 Kl: 20:52:10 | I kategori: Mamma-tankar | 2 kommentarer

Nuförtiden, när Kerstin ser Mc Donalds loggan utbrister hon cola, cola. Haha... Fan, man skulle kunna tro att jag låter min unge sitta och zippa cola på donken till vardags. Men sist vi stannade där på väg från Borås så hände det.

Kerstin hade vrålat i bilen i två timmar, sur som fan och vägrade somna. Vi svängde in på donken i Norrköping och köpte lite mat. Jag satte maten på bordet och K i stolen och gick bara för att hämta typ en servett eller något. När jag kom tillbaka satt K gladeligen med colamuggen i högsta hugg och sög i sej med sugröret som om hon aldrig gjort annat. Å glad var hon, ungen. Oj vad glad. Jag lät henne hållas. Efter två timmars grinande så fick hon hållas, det var nästan slut ändå i muggen, hade hon druckit så mkt kunde hon ju likväl ta två klunkar till.

Vid bordet brevid satt en annan mamma. En mamma som radade upp sin hemmagjorda barnmat på rad på bordet. Det var morotspuré, potatispuré, mosat kött, och så blandades, till en riktigt präktig hemmagjord barnmatsröra. I pipmuggen fanns det vatten.
Den blicken. BLICKEN. Ovärdelig.

HAHAHA!

Tänk så hon dömde mej där, vid sitt bord. Morsan som ger ungen coca cola. Slarvmamman, som inte bryr sej. Ungen lever säkert på godis och läsk. Stackars barn.
Jag dömde henne. Sikken präktig morsa asså, härregud. Jag har inget emot att man gör egen barnmat, men det var något så enormt präktigt över hennes upplägg där med dom olika burkarna.

Hon hade fel om mej. Jag är ingen slarvig mamma. Mitt barn äter för det mesta sunt, men jag räds inte att hon smakar på en glass eller bulle tex om det nu mot all förmodan skulle bjudas. Hon dricker sällan rent vatten utan får ofta utspädd osockrad juice. Jag tycker det är dötrist med vatten och har alltid låitit K dricka lite smaksatt sådant. Men just denna dag, snodde mitt barn till den en cola mugg och drack upp den. Iom att hon var glad och tyst för första gången på två timmar, brydde jag mej inte.

Jag hade säkert jättefel om mamman mittemot åxå. Hon var säkert inte alls så präktig. Kanske.


Postat av: Minna

HAHAHAA! :DD fan vad jag önskar jag visste vad hon hade för blogg så jag hade kunnat läsa om denna för henne fruktansvärda syn!

2012-06-06 @ 21:53:07
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis

Jo vi mammor har nog väldigt lätt att döma varandra. Jag tror lite att det hör föräldrainstinkten till, vi vet/tror/anser att vi gör det som är rätt för just VÅRT barn och när någon inkräktar på detta så känner man sig hotad i sin föräldraroll!

Men det där med att sitta och blänga på någon för att ungen dricker cola (särskilt en liten och nätt som Kerstin) känns lite väl överdrivet tycker jag. Jag har själv hittat Alexis sittandes med ett av mitt kvarglömda glas och hon älskar det. För det betyder det ju inte att jag låter henne sitta och pimpla cola hela tiden. Likadant med godis och andra onyttigheter. Jag anser att så länge som Alexis har en sund och varierad kost i övrigt så är det ingen fara om hon äter/dricker någon gång. Då tycker jag det är med fånigt med dem som nästan får panik bara deras barn går förbi godisståndet i affären trots att de själva kan sitta och möla i sig på kvällarna!



Och ibland, när de kommer upp i våra tjejers ålder och är lite trotsiga så låter man dem faktiskt hållas med det som gör dem glada för stunden. Själv har jag fått muta Alexis ibland när vi ska byta blöja får då vägrar hon vara still och bara skriker. Och ibland orkar man som förälder inte mer!



Kram

2012-06-07 @ 06:36:18
URL: http://hemmahosbea.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: