Big Brotherfinalen

     Publicerat: 2012-06-04 Kl: 20:42:30 | I kategori: TV :) | 0 kommentarer


Årets Big Brother har ju kantats av dålig stämning, mobbing, elakheter, bråk och skit.
Jag har haft svårt att hitta en favorit i det där tråkiga gänget. Kände det redan från start att det inte alls kändes bra. Säsongen har gått upp å ner gällande intresse. Stundtals har det varit roligt men ffa i början ledsnade man. Men rötäggen åkte ju ut en efter en och iomed det så har det blivit roligare. Produktionen har varit minst sagt sopig och det har speglats genom uppdrag och beslut som tagits. Värdelöst.

Den enda jag kännt lite extra för har varit Hanna Johansson. Harmlös, otroligt snäll tjejj som fått ta mycket skit från övriga deltagare, trotts att hon inte gjort någon annan något ont alls. Med tanke på vilka vidriga rötägg det varit i det där huset kan jag inte förstå hur man kunnat ha så mkt emot henne. MEN hon vann allas hjärtan och gick igår ut från huset som vinnare. Det var verkligen jätteroligt att se!

I övrigt tycker jag det satt tre mkt värdiga deltagare i finalen. Många vill anse att tex Amandus inte varit värdig finalplats för att han legat s mkt i sängen. Annika var inte värdig för hon gnällt så mkt och Hanna var inte värdig för hon har bara städat osv sov. Men jag förstår inte det där. SÅ länge man tävlar på samma villkor och har varit i huset från start är man väl värdig? Sålänge ingen gått igenom 106 dagar med någon immunitet som skyddat från nomineringar och utröstningar, är man väl värdig? Att man sedan kanske hellre sett andra deltagare i finalen DET är ju en annan sak.

Jag har haft jättesvårt för Annika tillexempel, sedan första dagen. MAKEN till gnällig och hemsk människa ush. Hon har inte gjort annat än att gnälla över allt och ingenting där inne, otacksam som fan. Och hela historien med Marcelo är ju åxå en soppa. Det är som Hanna R sa... Hur dum Marcelo än varit, har Annika varit dummare. Han har pissat på henne.. men annika har suttit där med öppen mun och tagit emot - och gurglat. Marcelo i sin tur har ju dock bara gått efter sina egna spelregler, och fick såklart sitt stora otrohetssvek i huset att framstå som en bagatell när han sedan vände allt emot Annika så att hon återigen var den dumma, då hon itne varit helt ärlig om förhållandet på utsidan. Nåja. Nu är dom såå lyckliga så, och vi får väl hoppas att dom får förbli det då :D

Gällande Amandus har jag tyckte bra om honom hela tiden. Men under finalveckan steg allt honom åt huvudet. Jag tycker ändå han varit vettig tiden igenom, kunnat ta diskussi0oner på ett bra sätt och utan att gå till personliga angrepp, och i en säsong som denna, har just den varan varit sällsynt.

Nu hoppas jag att det blir en ny säsong nästa år och att man då kan hitta tillbaka till den mysiga och roliga stämning som rådde i huset 2011. Då kunde man ju inte ens bestämma sej för vem man gillade bäst av dom fyra favoriter jag hade som jag höll mej till hela säsongen!

Tycker DU rätt person vann igår? =)

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: