Svar:

     Publicerat: 2012-01-09 Kl: 22:54:02 | I kategori: Svar på kommentarer | 1 kommentarer




Ja alltså jag har provat allt... Sedan så vid 7 är vi inte vakna och välling det tar hon bara om jag gömmer drickamuggen med välling i så hon hittar den själv, inget jag kan servera henne i sängen eller så....
Vi äter frukost vid 9... sedan så äter hon ungefär som du skrivit. Fast ger jag henne mellanmål mellan lunch och middag äter hon absolut ingenting alls till middag. Hon äter nååågot lite mer om hon inte får något alls mellan målen...

såhär äter hon:

9.00 frukost (välling och/eller macka brukar jag erbjuda)
12.00 lunch (varm mat)
16.00 middag (varm mat)
18.45 kvällsmat (yougurt eller gröt)

ibland blir det såhär:

9.00 frukost
12.00 lunch
16.00 mellanmålsaktigt
18.40 varm middagsmat med oss.

dagisdagarna blir såhär:

7.45 frukost (välling eller macka)
11.00 lunch
14.00 mellis (gröt, macka, fil, lite olika på dagis!)
16.30 mellis (när vi kommer hem)
18.40 middagsmat

provade ge middag när vi kom hem direkt men det funkar inte då det blir lite sent och hon då totalvägrar kvällsmaten. att ge lite lättare mål när vi kommer hem direkt har hon ätit hyffsat innan hon lägger sej av "riktig mat".

Kerstin har ju krånglat med maten i perioder under hela sitt liv egentligen. Det har ofta varierat från vecka till vecka med att äta skitbra och äta inget alls. Bara att nu håller dom här strul-perioderna i sej längre och längre och dagarna hon äter bra blir färre och färre. Jag har kontaktat BVC idag så hon ringer säkert mej imorgon.


Tack för input!!!!
Postat av: Emma

Kerstin verkar ju vara glad och utvecklas som hon ska så du behöver säkert inte vara jätteorolig, men det är ju klart att man vill att de små skall få i sig näring.

Man vill ju helst att barnen skall ha regelbundna rutiner och sitta vid bordet och äta, men jag tänkte att nu när du testat allt och det inte verkar funka så kanske du skulle kunna testa att ställa fram en liten skål med små smörgåsbitar, bananbitar, melonbitar eller liknande som hon kan småäta av under dagen. Inte optimalt kanske, men om hon ändå inte äter vid de riktiga målen så är det kanske att föredra att hon småäter under dagen?

Fast de vet säkert bättre råd på BVC.

2012-01-10 @ 09:35:40
URL: http://hemmahosknyttet.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: