Lugg

     Publicerat: 2012-08-18 Kl: 16:41:53 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer

 
Idag gjorde jag det, jag kapade lockarna som hänger ner i ansiktet på ongen. Det är jättefint med jämnlångt hår och sålänge hårspännet får sitta så funkar det utmärkt. Men med bus och lek sitter inte alltid spännet så bra och då trillar boing-boing-lockarna ner i ögonen, så nu åkte dom. Satte upp allt i en toffs och det som trillade i ögonen det fick ryka. Tycker det blev supersött och det är verkligen mycket mer praktiskt än som det var förut :) Har inte vågat klippa luggen, vart rädd att den ska krulla sej, men vi får väl se hur det blir, den är såpass lång att man kan lätt sätta den åt sidan eller i en toffs, så det kvittar om den blir bångstyrig :)
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis

Det ser ju jättefint ut! Precis så gör jag med Alexis också, sätter upp i tofs och allt som hamnar i ögonen blir luggen! I den åldern är ju det inte det värsta som finns om luggen lockar sig heller, huvudsaken är ju att det blir fri sikt!
Tycker inte du att de ser äldre ut också med lugg! Första gången Alexis fick lugg så tyckte jag det såg ut som att hon växte med ett år :P

Kram

Svar: haha nej det har du rätt i, en krullig lugg är inget stort problem i den åldern ;) måste ju vara praktiskt åxå. nu slipper vi sätta upp hårspännet tio ggr om dagen :)
Sofia

2012-08-18 @ 17:03:44
URL: http://hemmahosbea.blogg.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: