Tisdag - Soffiday

     Publicerat: 2012-04-24 Kl: 13:20:05 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer

Tisdag. Kerstin på dagis. Sofia hemma. Själv. Som alla tisdagar. Jobb klockan 15. Idag lämnade jag Kerstin ovanligt tidigt på dagis, redan klockan 8. Det kändes inte alls bra. Hon vaknade så tidigt idag och stod och stampade i hallen så tillslut lät jag tiden stå åt sidan och vi gick helt sonika till dagis 30 minuter tidigare än vi brukar. Det var aldeles öde på utegården. Bara en fröken från Snickeboas avdelning och ett barn från storabarnen. Kerstins kompisar på Junibacken och Villekulla var inne och åt frukost fortfarande. När vi kommer vid 8.30 så har alla kommit ut och man släpper iväg Kerstin i ett hav av kompisar och fröknar. Hon som satt där i sandlådan välkomnade Kerstin men Kerstin såg lite tveksam ut så vi gick in och letade upp hennes fröknar, dom var påväg ut så vi gick ut igen. Då vinkade Kerstin av mej och gick å lekte. Antar att resten av småbarnsgänget kom ut strax därefter.

Här hemma har jag idag torkat golvet och vädrat sängkläderna. Hundarna fäller något jävulskt just nu. Vinterullen rasar av dom och det är en vit matta vart man än går. Otroligt tröttsamt. Har även raffsat av dom massa päls med min eminenta gummiskrapa.

Jag har även kollat lite på Big Brother. Men det är ett så trist gäng i år, så jag orkar inte kolla mer än 1 minut innan något annat fångar mitt intresse.

Nu ska jag göra ingenting alls en stund till innan jag beger mej mot le wörk!

Ha en fin dag!

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: