BVC - extravägning

     Publicerat: 2012-04-16 Kl: 12:25:45 | I kategori: Kerstin | 0 kommentarer


Sådär ja, nu har vi varit på extrakollen på BVC, den som skulle visa att viktdippen vid 17mån bara var tillfällig, då hon vid 18m kollen hade gått upp 400g igen och kurvan åter pekade uppåt, svagt uppåt, men ändå uppåt. Nu har Kerstin varit sjuk och inte velat äta, så jag vart inte förvånad när vågen pekade neråt... 100g minus på 2 månader var dagens dom. Inte förvånad, men ändå, lite besviken. Fasen åxå. Om vikten ändå gått liite plus, men nej, minus. Hon har växt 1,5cm på längden på 2 månader vilket är toppen, men man hade ju önskat att vikten hängde med. Nu blir det ny vägning om 3 veckor. Då hoppas vi att hon kommit igång och äta igen, hon ska ju till dagis igen imorgon och där brukar hon ju äta bra. Det blir extra rapsolja på maten nu både hemma och på dagis. Min lilla sparv. Om hon hade varit kort åxå hade ju en vikt på 9,7kg inte varit så illa, men hon är inte kort hon är 82,5 cm lång. Om hon hade följt sin redan lilla kurva borde hon vägt ca 10,2kg idag. Nu hoppas jag att hon kan spurta ikapp detta tills nästa vägning. Hon åt hela 3 köttbullar och 3-4 skedar makaroner till lunch, tjoho.

I övrigt så utvecklas hon precis som hon ska. Det ordförråd hon visade hos Eeva idag, sa Eeva är det man förväntar sej av en 3 åring. Hon plockade pennor, sa lite färger, höll i två pennor och svarade på frågan, hur många pennor har du Kerstin? - Två! svarar K. "Titta, här ä bollen" säger K och pekar på den röda bollen i bokhyllan. "nej mamma! bort!" säger K till mej när jag satt mej på den stolen hon brukar sitta på. Fick snällt bra stol hehe. Vad heter dina hundar? frågar Eeva - Lolly och Bamme svarar K <3

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: