Nytt i garderoben

     Publicerat: 2011-10-15 Kl: 13:14:41 | I kategori: Mamma-tankar | 0 kommentarer



Detta med vinterkläder... Fasen vad svårt det är! Man köper varma ytterkläder och tänker att det måste gå att växa i... dom växer så fort... inte växa ur direkt... ska passa hela vintern... Dessa tankegångar gjorde att jag köpte en tjockjacka i storlek 86 till Kerstin. Den är superfin och bra på alla sätt men ungen drunknar i den. Den går ner under knäna och ärmarna är 10cm för långa... Overallen är åxå stor... Korvar sej i midjan. Hon kommer ju såklart växa i både overall och jacka men just NU är det väl stort asså. Så... Idag åkte jag och Kerstin till HM och köpte en till jacka, och ett par tjockbyxor, som passar NU. Som hon inte drunknar i, och som hon kan röra sej i. Jackan ser ni på bilden, och till det blev det ett par gråa tjockbyxor med hängslen. Så får hon ha den jackan nu, åså får hon ha den lila fina jackan lite längre fram i vinter och såklart efter vintern, mot våren, då kommer den nog passa bättre. Tjockbyxorna kan hon ha både nu, och mot vintern skulle jag tro. Åså har hon ju sin overall att ha i vinter åxå, tror det är ett bra dagisplagg, men tvådelat är praktiskt det med. Vi kör både och. Köpte åxå ett par tjocka vantar till henne. Jackan är stl 74 och byxorna blev stl 80.

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: