Ny vagn :)

     Publicerat: 2011-05-04 Kl: 16:40:00 | I kategori: Mamma-tankar | 6 kommentarer


Igår implusköpte jag en sulky till Kerstin.
Tanken är att vi ska ha den i Borås, så jag slipper ta med mej vår ordinarie vagn (Emmaljunga City Cross) varje gång, det tar ju endel plats i bilen åså. Detta är en sulky som är jättelätt att fälla ihop och tar ingen plats, den har fullt liggläge och jag fick med ett regnskydd. Den är köpt på Babyproffsen. Jättelätt att bära ihopfälld och lättmanövrerad. När Emmaljungan längre fram ska bytas ut, får detta bli ordinarie vagnen om jag trivs med den :)

Den är framåtvänd, och jag vet att det finns råd, rön och forskning som säger att barnen ska sitta vända mot föräldern upp till en viss ålder. Jag vet inte om jag tror eller inte tror på dom rönen, men  jag föredrar att ha henne mot mej för det är mysigt. Dock finns det rätt få sulkys som går att vända mot sej, och jag känner åxå att det spelar knappast nån roll om hon sitter utåtvänd då och då, det ska nog bli folk av henne ändå =)

Tillägg:
Det är en Chicco liteway :)
Postat av: Maria Lingander

Oscar har suttit framåtvänd sen han var ca 7 månader och han verkar inte fått några men av det.

2011-05-04 @ 18:08:59
Postat av: Anonym

vad heter sulkyn? den var jättefin, är själv på jakt efter en bra sulky

2011-05-04 @ 19:55:58
Postat av: Anonym

tack gulliga du:) ska genast köpa. Å tack för en härlig blogg är inne och läser varje dag, min dotter är 1 vecka yngre än Kerstin o jag har följt din blogg sedan förra sommaren.

2011-05-04 @ 22:33:38
Postat av: Annica

En sån har vi med :) Trivs bra med den, men inte helt optimal att gå långpromenader med. Men det funkar :)

2011-05-05 @ 06:25:13
URL: http://anija.blogg.se/
Postat av: Nina

En exakt likadan (i samma färg dessutom) funderar jag på till Lukas. Är du nöjd med vagnen?

2011-05-05 @ 07:32:30
URL: http://haekkinen.blogg.se/
Postat av: Nat

jag har samma vagn, tycker den är väldigt smidig. Dock stör sig mannen extremt på den då hans långa ben typ trasslar in sig i den bakre hjulen suck

2011-05-08 @ 13:41:39

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: