pinnekött-tajm

     Publicerat: 2011-01-08 Kl: 11:17:02 | I kategori: Vardagsprat | 3 kommentarer

idag kommer mina kusiner och deras barn på det årliga pinneköttätandet! pinnekött, är för er som inte vet, lamm som typ är torkat å ser ut som hundmat. detta läggs i blöt å ångas sedan liggandes på björkpinnar i en stor kastrull i typ 5 timmar. luktar fan men smakar helt okej, det är väldigt salt och man äter det med rotmos, och DET är ju gott. det ser oaptitligt ut och luktar ännu oaptitligare. låter väl trevligt.

så nu ska jag och markus (han är ju här nu <3) åka iväg å hansla lite som e kvar å lite annat.

igår var jag hos malin, en gammal klasskompis från låg/mellan/högstadiet. det var verkligen suuuupertrevligt och hon bor i ett jättefitn hus som hon och hennes kille renoverat och dom hade utsökt smak må jag säga =) detta måste göras om, int ehuset asså, utan träffen =)

ha en fin dag ni där ute!!


på begäran:


MMMMMMMMmmmmm...

så ser det ut i grytan. pinnekött, själva ordet kommer dock utav att det ligger björkpinnar i botten på kastrullen, med lite vatten, så köttet ligger ovanför vattnet och ångas lixåm.

ja erkänn nu hur hungriga ni blev!
(men det är faktiskt rätt gott)
Postat av: Louise

Tycker du får lägga upp en bild på den där pinnen med kött så vi/ jag får se hur det ser ut!! :)

2011-01-08 @ 12:19:00
URL: http://Lussefia.bloggsida.com
Postat av: minna

näääe! uurk :P ser ut som en grön hjärna! hoppas resan hem till sthlm har gått bra! jag känner mig ensam på internet så nu får du allt logga in! <3

2011-01-09 @ 17:11:11
Postat av: britta bloggar

Nja alltså jag vet inte om jag tyckte att det lät så gott det där...

2011-01-09 @ 21:25:56
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: