rådvill, hjälp!

     Publicerat: 2011-02-01 Kl: 09:16:00 | I kategori: Kerstin | 6 kommentarer


God morgon säger Kerstin!

Asså jag har sån ångest över att Kerstin numer gärna sover på mage.
gillar det inte. brukar vända på henne innan jag ska sova och det går bra hon vaknar inte, eller om hon gör det somnar hon direkt på rygg eller sidan som jag lagt henne. men under natten kan hon vända sej till mage igen. det ser så mysigt ut och hon sover bra, men jag får ändå sån jävla ångest över det där.

Hur hade ni gjort?

ska man låta henne sova så?
ska jag vända henne?
kudden, ska jag ta bort den?
(verkar ju så omysigt utan, hon kramar ju den...)

Hjälp mej gärna mamas!
Postat av: Emma

Jag hade inte tagit bort kudden... kommer inte ta bort Nicos. Verkar ju jätteobekvämt utan. Även om jag också nojjar över det där med att ligga på mage så tänker jag som så att nu är de så stora att de kan vända sig utan problem, och då gör de det om de skulle få svårt att andas. Försöker tänka som så att jag själv hade tyckt det vore väldigt jobbigt om jag var tvingad att sova i samma ställning jämt så försöker låta Nico sova som han vill och sväljer min egen oro.

2011-02-01 @ 09:23:24
URL: http://hemmahosknyttet.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Jag hade låtit henne ligga på magen, med sin kudde =)

Vem vill sova utan kudde hi hi.

Det spelar nog ingen roll hur du gör för hon kommer göra som hon vill, de små sover ju så gott på magen.

Sedan har du ju ditt larm med, Kerstin har blivit så stor nu så jag tror säkert det ska gå bra =)

2011-02-01 @ 12:14:05
URL: http://www.annagirl.se
Postat av: Emelie

Låt henne sova på mage!

Direkt Oliver hade lärt sig att rulla så sov han på mage, du behöver inte vara orolig för om något kommer för näsan kan hon vrida bort huvudet själv och hon kan även vända på sig.

Du har ju dessutom andningslarmet så låt henne sova på det sätt hon vill!

2011-02-01 @ 12:56:55
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade också ångest då min dottern började svänga sig till mage då hon sov och i början vände jag henne till rygg då jag gick och lade mig, men om hon vänder sig mitt i natten då sover ju även jag så då får hon ligga precis hur hon vill. Eftersom de kan vända sig åt båda håll så väljer de själva hur de vill sova och det ska nog inte vara någon fara då de sover på mage. Kudden har jag låtit vara kvar i sängen.

2011-02-01 @ 14:34:21
Postat av: emeliehjaertajonas

Låt henne sova så :) Du har ju som tidigare sagt andningslarmet som varnar i fall att :)

2011-02-01 @ 14:57:53
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Albin har också börjat sova på mage nu. Jag låter honom ligga så med sin kudde.

2011-02-01 @ 22:02:26
URL: http://hemmahosalbin.blogspot.com

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: