Svar:

     Publicerat: 2011-12-16 Kl: 21:52:21 | I kategori: Svar på kommentarer | 1 kommentarer



Hej Anna!


Kul att du gillar bloggen =)

Ja, Kerstin är väldigt lätt. Jag tror det beror på dels att hon i sin personlighet är "lätt" men åxå mkt pga mej (jag tar åt mej där haha). Jag har från början "uppfostrat" henne till att vara självständig med fokus på att lösa problem själv och att klara sej på egen hand. Jag har låtit henne ha tråkigt och gnälla, varit iskall bara och på såvis har hon lärt sej att mamma har inte alltid tid/ork/lust/möjlighet att serva mej med saker att göra utan man får hitta på något själv om man har tråkigt. Och framförallt har hon alltid fått lära sej att med gnäll å skrik kommer man ingenvart med den här morsan ;).

Jag tror att jag i en dels ögon är hårda iskalla hjärtlösa häxmamman haha, förmodligen är dessa personer sånna mammor som jag själv anser är hönsiga curlingmammor :P . Men jag har en glad trygg unge så jag tror helt på min filosofi för jag tror man gör sitt barn en otjänst genom att vara allt för beskyddande och curlande...

SÅ, hennes personlighet och sättet jag "uppfostrat" henne på tror jag har lett till att hon är en självständig, företagsam och trygg individ. Och det är även den bilden de flesta får som träffar Kerstin, inklusiva personalen på hennes dagis =)

Vi har faktiskt varit förskonade från gnäll och gnöl. Jag vet inte riktigt varför. Kerstin har alltid sovit väldigt bra och det tror jag är en bidragande orsak till att hon jämt är på bra humör. Hon har aldrig haft någon klängig period eller någon mammig period... Inte pappig heller... Alltid varit självständig och glad.


Nu blev det nog mer än ett svar på din fråga :)
Postat av: Anna

Tack för svar! Det låter onekligen skönt att ha det som er. Hemma hos oss gnälls det ett par timmar om dagen. Så tröttsamt.

2011-12-17 @ 20:51:31

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: