Svar:

     Publicerat: 2011-04-03 Kl: 18:39:56 | I kategori: Svar på kommentarer | 4 kommentarer

Inser att jag nog var rätt otydlig i mitt inlägg i förmiddags, med tanke på reaktionerna, så jag får kanske förtydliga lite så ingen tror att Kerstin lever i nått koncentrationsläger :D

Kerstin är inte sjuk längre, det var hon i dagarna som var, och då fick hon småäta och sova som hon behövde. Saken är den att vi inte har jättehårda rutiner alls, dom kan vi ändra hursom och Kerstin är alltid förnöjd ändå. Men jag försöker hålla fasta mat-tider, som jag satt efter det tidsintervall som Kerstin visat hon trivs bäst med, dvs, äter bäst.

Nu när hon är frisk och kry vill jag inte låta henne småäta mellan måltiderna, av två anledningar. 1. Hon blir aldrig riktigt hungrig och aldrig riktigt mätt, och det har hon bevisat att hon inte trivs med, hon blir gnällig och inget fungerar. 2. Det är inte alls bra för tänderna att småäta.

Så, jag tycker inte jag är elak mot Kerstin. Om hon inte äter upp sin frukost, mellis, middag whatever får hon vänta tills nästa mål, för annars blir hon gnällig och äter ännu sämre, det har dagarna som gått bevisat. Det är inte så att hon inte får mat när hon är hungrig, snarare tvärt om, jag vill inte smådutta med maten för då blir hon småhungrig, småmätt och gnällig. Dvs enligt mej en ond cirkel med småätande,  och den vill jag ur nu när hon är pigg å kry igen.

Så, jag är inte elak, jag vill bara få det att fungear så hon äter som vanligt och mår bra, för det vet jag att hon mår bäst utav :)
Postat av: Emma

Du är en toppenmamma och med tanke på vilken go och glad unge Kerstin är så gör du nog alldeles rätt. Btw var det ju en av dem som klagade nu som trodde att alla NAN-sorter hade samma innehåll... (hoppas det inte är en vän till dig så du tycker jag är elak när jag tycker att ingen av personerna som skrev är några man skall bry sig om)

2011-04-03 @ 20:51:30
URL: http://hemmahosknyttet.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Svar till Emma: Kan ju hända att det var mig som du syftade på angående NAN sorterna.

Då kan jag ta och berätta för dig att när jag frågade på min bvc när vi skulle byta till 2:an så svarade hon att vi inte skulle göra det, då skillnaden endast är att där är MER JÄRN i den och det var inget som behövdes just nu.



Så du behöver inte sitta och vara lite nedlåtande för det, detta är mitt första barn så därför frågade jag för jag trodde man bytade till 2:an.



Alltså så ser jag ingen skillnad nej på 1:an och 2:an då det endast är lite järn.

Jag visste inte att där fanns fler sorter då ica maxi inte har fler.



Tycker det är så fruktansvärt löjligt med, för att jag skrev att jag tyckte det kändes elakt, så ska du kommentera att hon är en toppenmamma.

Ja, jag har då iaf inte sagt ngt angående det, men alla har rätt till en åsikt.



Jag tycker fortfarande att om ens barn är hungrig lr har ätit sämre vid ett mål, och vill ha lite mat emellan så skulle iaf mitt barn få det.

Du själv är inte alltid hungrig på precis samma tid, men det är min åsikt

2011-04-03 @ 22:51:12
URL: http://www.annagirl.se
Postat av: sabina

det är du som är mamma.. ingen annan som kan trampa dig på tårna. du vet bäst till ditt barn!!

2011-04-04 @ 08:20:03
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: Fru Stark

Så är det för oss också. Vår dotter äter jättedåligt om vi inte håller hennes tider någorlunda. Hon är också en spinkis och äter bara precis så mycket som hon behöver det har varit kämpigt ibland att få i henne mat så vi är noga med tiderna eftersom det är det bästa för henne.

2011-04-06 @ 09:27:37

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: