urpumpad....

     Publicerat: 2010-09-25 Kl: 09:55:11 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer



måndag? onsdag? söndag? dagarna är ett enda virrvarr nuförtiden och jag kommer sällan ihåg vilken dag det är. men idag är det alltså lördag. det vet jag, eftersom markus är hemma, alltså är det helg.

igårkväll ville kerstin inte riktigt somna, och likt kvällen före ville hon inte äta sin kvällsmat utan bara skrika. men så är det som att trycka på en knapp åså blir hon tyst åså äter hon som om hon inte fått mat på flera dagar. hon somnade strax efter tolv iallafall... vid 07.40 (!) väckte jag henne och ammade henne. gudars som hon sov. sedan somnade hon om litegrann, men bara 1,5 timme.

nu har jag just pumpat ur 150ml mjölk, och är fasen helt genomsvettig haha. det är jobbigt asså å pumpa sådär! högern bjuder på ynka 30ml typ medans vänstern drar till med 120ml, hehe den ligger på latsidan den där högern fast jag säger åt den att jobba jobba jobba! men det känns bra det här. kerstin ammar två ggr per dygn och äter två mål med drygt 100ml urpumpad mjölk per dag. alltså består minst hälften av hennes mål/matintag av bröstmjölk och det känns ju toppen faktiskt. så får vi se hurlänge tuttarna kämpar på. JAG kommer iaf kämpa mej blå med den där pumpen.

(frstn! jag är SÅ förundrad över varför jag inte fått träningsvärk av tex pumpandet, blir ju helt slut i armar å händer? likaså alla konstiga ställningar man burit bebis? är det nått hormon som gör att kroppen pallar med hur mycket konstiga muskelpåfrestningar somhelst??)

nu får vi se vad denna dagen bjuder på =)

Postat av: Marie

Amningen fungerade aldrig för mig och Matilda så jag helpumpade i tre månader. Jag hyrde en elektrisk från BB + att jag fick tag på ett munstycke till så jag kunde pumpa båda brösten samtidigt. Väldigt smidigt! Satsa på elektrisk pump!

2010-09-25 @ 13:42:09

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: