det var bättre förr...

     Publicerat: 2010-09-10 Kl: 14:44:23 | I kategori: Vardagsprat | 2 kommentarer

när jag var bebis var det mat var 4:e timme som gällde. mamma ammade alltså mej var fjärde timme, och var man som bebis hungrig sista timmen så fick man skrika. det var lite mer gestapo-style då. därimot åt jag som en häst när maten serverades och sedan sov jag gott och länge. så gjorde kerstin fram tills i helgen åxå. åt gooott sov länge och gott. men nu, nu sover hon 15 min skriker, äter lite somnar skriker äter lite osv. det går inte att få henne att komma till riktig ro så att hon sovet gott! det är väl inte meningen att man ska amma hela jävla tiden? markus har tagit henne ut på en vagnpromenad nu så hon får sova och jag får sova. saknar den lilla skruttungen såfort hon gått utanför dörrn, men jag måste få koppla av lite. gosa med vovvarna och ta en tupplur.

på torsdag har vi tid på amningscentrum på SÖS, ska se om dom kan se vad som strular på högertutt-sidan. nu ska jag sova lite. ingen bra dag idag känner mej sämst i världen, ledsen, uppgiven och bara helt jävla värdelös som mamma...


Postat av: sandra voest Bjermert!

Mitt högra bröst strulade oxå lite ett bra tag.. Z föredrog oxå vänster och jag med;) Men jag kämpade på och nu är de nästan lika:)

2010-09-10 @ 15:26:24
Postat av: Emma (Knyttet)

Inte känna dig dålig! Fast jag vet hur frustrerande det är. Ammar ju inte men Nico har gjort likadant idag, och många andra dagar, vad gäller flaskan. Vill äta, äter bara lite, blir grinig och gnällig, sover en pyttestund och så håller det på. Man blir galen. Om man bara visste vad det berodde på.

2010-09-10 @ 15:35:41
URL: http://thehouseinmydreams.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: