amningsexpert i huset!

     Publicerat: 2010-09-03 Kl: 20:26:14 | I kategori: Vardagsprat | 2 kommentarer

nu har vårt besök från norge kommit, arne och randi, jätte trevligt!

randi jobbar på bb i norge, och nu, när jag frågar lite närmre, visar det sej att hon är avdelningens amningsexpert!

hon har redan gett bra råd, och imorgon ska hon hjälpa mej och kerstin. så kan hon se hur hon suger och lära mej se och känna skillnad när hon suger ordentligt och när hon börjar snutta. tycler det är svårt, luddiga gränser i hur det känns för mej. och randi har inte den där jobbiga gestapo-inställningen till amning som många sköterskor har, utan tycker man ska amma om det känns bra och går någolunda lätt och har förståelse för att man kanske vill ge ersättning åså (vilket vissa verkar helt allergiska mot, det är amma amma som gäller... suck).

det känns iaf TOPPEN att få hennes experthjälp nu i helgen, jag är SÅÅÅ GLAD!!!



Postat av: Jo Umney

How wonderful Sofia to hear that your friend is so skilled and will help you - being a new Mum is not at all as easy as we all think it will be when we are pregnant. We read books but the baby hasn't read them! You'll be expert when you have your next baby!!!! I love to read how Kerstin is and am looking forward to thos enew pictures. Take care and love to all xxxx

2010-09-03 @ 22:04:25
Postat av: emeliehjaertajonas

Oh så skönt för dig! Skit i dem! Att ge ersättning när Elias inte verkade mätt var min livräddare! Annars had jag brutit ihop fullständigt :S

2010-09-04 @ 08:46:37
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: