rutiner...

     Publicerat: 2010-10-27 Kl: 13:20:28 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer


detta med rutiner är ju något som går upp å ner i bebisvärlden... man tycks fått in en rutin och är glad för den men innan man knappt hunnit tänka klart tanken så ändras allt. jag fått det nertryckt i halsen varje gång jag lite stolt pratat om att vi har en viss rutin jag och kerstin "håhåhå vänta du bara.. deeet kommer ändras..."


visst har det ändrats... men varje gång har det förändrats till det positiva. den rutin vi har nu har varit befäst i 4 veckor ungefär. jag tror jag har tjänat på att hålla fast läggningsrutin redan från hon var tre veckor... nu blir hon jättetrött frammåt läggdax på kvällarna... och somnar mellan 21.30 och 22.00 vi lägger henne efter hon ätit kvällsmaten... hon somnar direkt. sedan vaknar hon och äter mellan 5-6.. ibland halv fem, ibland halv sju... sedan sover hon till ca 9.30. vi går upp och hon är vaken i ca 1,5 timme sedan somver hon förmiddarslur på ungefär 2 timmar.. är vaken ca 2 timmar, sover lite.. vaken 2 timmar.. sover lite... jag hoppas det kan fortsätta såhär, just nu tycker jag dygnsrytmen är perfekt :) ett tag somnade hon ju mellan 00-02 puh och då sov vi till 12.. det gillar jag inte för halva dagen försvinner ju då. hon sover nästan alltid samma tider på dagen åxå, och slummrar på mammas eller pappas arm runt 20 på kvällarna. fast då stör vi henne lit edå å då så hon inte sover så djupt å länge utan spar på det tills läggdax :)

nej nu tror jag det kommit en lite bajs i blöjjan (jippi!) så dax att stämpla in som mamma igen ;)
Postat av: Theres

Ja visst är det skönt med rutiner! Men som du säger så ändras de hela tiden. Man får vara flexibel helt enkelt! Läggningstiderna kommer förmodligen ändras hela tiden barnet bor hemma :P

2010-10-27 @ 13:52:41
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: