nappoholic

     Publicerat: 2010-10-12 Kl: 16:28:51 | I kategori: Vardagsprat | 4 kommentarer


STORKOK

två blåa nappar har anslutit den rosa/gröna samlingen.
det stör mej lite, men variation förnöjer kanske? hehe

frstn så är jag lite av en nappoholic!
ser jag en MAM-napp med ett motiv jag inte har...
SÅ MÅSTE JAG HA DEN!

är ni duktiga på att koka alla flaskor och nappar å sånt?

Postat av: sabina

jag försöker koka men jag e rätt kass faktiskt.

2010-10-12 @ 17:03:02
URL: http://sabinamamma.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Första barnet kokar man, andra barnet sköljer man i vatten, tredje barnet suger man på nappen själv snabbt, fjärde barnet drar man bort smuts mot kläder/tyger, femte barnet blåser man.....

Haha, en kulgrej jag hörde från en jobbkompis. Fråga är om det inte kan bli lite såhär :)

2010-10-12 @ 21:23:46
Postat av: Nina/Liiiiten

Jag kokar allt.. Finns inte en kastrull i närheten (typ ute på stan) beställer jag en kopp hett vatten på ett café och sköljer. Däremot gör jag det inte flera gånger! Om jag tappat nappen utomhus så sköljer jag den och inomhus så suger jag rent nappen ;) Kul fråga! Ha de så bra!

2010-10-13 @ 10:54:43
URL: http://haekkinen.blogg.se/
Postat av: Katri

Jag sterliliserade napparna typ en gang om dagen tills Maddie var 5 manader och kunde sitta..vid den aldern sa tog hon upp allt hon sag och stoppade i mummen sa tyckte det inte var nagon ide langre...Tappande hon nappen sa skolde jag med vatten...absolut aldrig i min egen mum eftersom bebisar inte ska ha en vuxens mum bakterier i sin egen mum....tydligen ar manniskors munnar smutsigare an en hunds.



Flaskor kokar jag fortfarande. I Englans sager man att man ska sterilisera flaskor tills barnen ar 1 ar....mjolk bakterier kan tydligen vara farliga.



Men vet ju inte om man sager annorlunda i Sverige....

2010-10-13 @ 12:31:32

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: