morgonrapport!

     Publicerat: 2010-11-23 Kl: 11:14:15 | I kategori: Vardagsprat | 5 kommentarer


dagens Kerstin :)

god morgon på er! nu vet jag att det är många som undrar hur natten varit, med larmet :) och jag kan avslöja att sådär lugn har jag inte vart på lääänge!


redan efter hon lagt sej kändes det bättre. jag kände inget behov av att gå in och kolla till henne stup i ett, utan kunde sitta lugn i soffan. när jag ville kolla henne, räckte det med att snegla in mot sängen, för då ser man att den gröna lampan blinkar =) på såvis har jag sluppit gå å peta på henne och således väcka henne vilket jag ofta råkar göra...

jag har inte sovit så jättemycket, men har inte legat vaken av oro och ovilja att vilja somna utan mest för att jag farsinerats över den gröna blinkande lampan :P har faktiskt inte gått upp å kollat till henne en enda gång utan har kunnat ligga kvar och bara snegla mot lampan. och sålänge larmet är tyst är det ju rörelse i sängen för den delen.

så första natten få väl godkännt! jag är såklart skiträdd att larmet ska gå, men hellre det... SKULLE det mot alla förmodan i denna värld vara så att hon slutat andats är det ju bättre att få reda på det efter 20 sekunder och inte flera timmar försent på morgonen. jag har ju således en chans att väcka henne, ringa ambulans whatever!!! så DET känns tryggt tycker jag.

hoppas det fungerar likabra i natt!

jag hoppas inte jag oroar er med mina nojjor!
ni som inte oroar er, jag är riktigt avis på er, gud vad skönt!!

Larmet har jag hyrt på andningslarm.se

Postat av: isabelle

Åh vad skönt att det verkar ta ner din oro! Hoppas du snart får skönare natter där även du sover som en stock!!

2010-11-23 @ 12:21:23
URL: http://www.belliz.net
Postat av: Filippa

Vad skönt att du var lugnare! =)

2010-11-23 @ 13:11:42
URL: http://minbebis.com/blogg/labellavita
Postat av: Mama Malin

Nu blir jag jättenyfiken på vart du har hittat den där mackapären (fy så fult stavat..). =)

2010-11-23 @ 13:53:37
URL: http://minbebis.com/blogg/mamamalin
Postat av: Sandra

Vad bra att det finns andningslarm, och vad skönt att du kan slappna av lite mer då. Jag har inte läst din blogg så länge, men jag har förstått på de senaste inläggen att det orat dig. Jag kan verkligen relatera till det.



Jag har också oroat mig för att Albin ska sluta andas. I början var jag tvungen att lägga handen på hans bröst flera gånger varje natt för att försäkra mig om att han fortfarande andades. Nu oroar jag mig inte lika mycket, men ibland kommer det över mig igen.



Hoppas du får bättre och lugnare nätter nu.

2010-11-23 @ 14:03:28
URL: http://hemmahosalbin.blogspot.com
Postat av: Nina/Liiiiten

Tummen upp för larmet och framtida nätter!

2010-11-24 @ 07:22:59
URL: http://haekkinen.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: