påkörd hund

     Publicerat: 2010-03-04 Kl: 11:34:25 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer


ush, kom just in efter en ganska obehaglig promenad. när vi kom utanför huset här och ut på vägen, så kom en dam med sin hund. den fick syn på mina hundar på andra sidan vägen, och när damen skulle koppla den, stack den över gatan och samtidigt kom en bil, varpå hunden blir överkörd. jag vände rent instinktivt bort huvudet, men när jag kollade tillbaka förväntade jag mej att se en stilla liggande hund, men den stack i panik iväg! hoppas den är någolunda oskadd, ibland vet man ju inte, den fick ju panik och blev jätterädd, skrek som bara den under bilen, adrenalin kan ju få kroppen att ånga på trotts skador iaf en stund. men den kan ju ha klarat sej fint med. damen sprang efter och ropade men hunden försvann ganska snabbt. har själv letat i en timme ungefär, men nu har vi gått in. har tagit damens nummer, ska ta en tur med bilen och kolla iaf. sa till henne att dels ringa polisen, anmäla den försvunnen, och även ringa farsta djurklinik och kanske även bagarmossen, bara så man har trådarna ute! samt uppsöka veterinär såfort dom hittar honom, även om han verkar oskadd. gud, hoppas han kommer till rätta!

vad lär man sej av sådant?
ha hunden kopplad när du går intill bilvägar. det tar en halv sekund innan det är kört!



Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: