Tankar i novell-form:

     Publicerat: 2010-12-08 Kl: 11:07:37 | I kategori: Mamma-tankar | 4 kommentarer


God morgon! hoppas ni haft en bra natt! det har vi. typ. fast inte. ush.


Nedan följer en jäkla massa tankar och tjat...


Sovprat:


Kerstin sov en timme efter läggning sedan var hon pigg som en mört! efter en timme somnade hon dock helt plötsligt och sov iaf till halv fyra. då var hon orolig och stökade runt. vid 4 gav jag henne frukost. hon brukar ju äta 6, men det verkar som att är hon sover lite oroligare så kryper hungern sej på tidigare. efter hon ätit somnade hon ganska snabbt om iallafall... men jag var smått irriterad asså, men man får bita ihop :). sedan sov hon och började stöka igen vid 8-tiden, men då flyttade jag hennes lilla korg till vår säng, så jag slipper gå upp å bädda om henne åså, hon sov sedan till kvart i tio. så egentligen är det väl en bra natt, jag vet att det för många är en supernatt, detta som jag tycker är en pissnatt men man får nog ställa in sej på att det kan bli lite oroligare sömn ett tag, verkar vara vanligt i denna åldern.

Sov-promenad-vagn-prat:

Nu ska vi snart gå en promenad. här har jag fått ett dilemma. förr sov alltid kerstin sin fm/lunch-lur i vagnen, men nu vill jag inte ha henne ute å sova, tycker det är för kallt... å dessutom vaknar hon redan under promenaden och ligger å kikar. å sen blir det svårt å få henne att fortsätta lunch-luren inne efter att hon slumrat en kortis i vagnen. vilket gör att sömnen på dagen blir lite skev i propotion till nattdax. så nu funderar jag på att om iaf nån vecka prova ha henne i sittvagnen så hon kan "vara med" mer på promenaden så vi kan gå ut direkt när vi är klara med morgonbestyren. som det ser ut nu väntar jag tills vi vart vakna 1,5 timme för då har kerstin brukat behöva sova igen. men om hon sitter med på promenaden kan hon ju såfall kanske sova när vi kommer in. jag ska nog prova det! men är det inte tidigt att använda sitt delen vid 4mån? men vet flera som gör det dock...

Mat-prat:

...sedan har jag en fundering till. om 5 dagar ska hon ju börja med Babysemp 2. nu tog vår etta slut så vi köpte tvåan, tanken var att det skulle bli NAN 2 istället, men nu köpte Markus sepmers 2:a. kan det vara dåligt på någotvis att hon börjar med tvåan någa dagar för tidigt?
men sedan ska vi nog prova NAN istället. hon blir så trög i magen av semper. sålänge vi ger Bifidus en gång om dagen funkar det bra men den är så dyr och glömmer man köpa ny blir hon trög direkt. det verkar som magarna funkar bättre men NAN, så ska prova det. vad har ni för erfarenheter?


Ha en fin dag där ute <3
Postat av: Anonym

hej! angående babysemp 2 så började vi med den strax innan vår lilla tjej var 3 månader. Det har funkat jätte bra men om man kollar innehållsförteckningen så skiljer det nästan inget åt 1-2. läkaren på bvc sa också att det inte är någon skillnad på dem två.

2010-12-08 @ 11:29:39
Postat av: Bea

Min bebis äter NAN och han har inte haft problem med magen på länge. :)Har aldrig använt bifidus (vet inte ens vad det är) men ett tag fick vi i bland ge lite matolja i maten för magens skull. Men inte på länge nu. Angående att byta till 2:an så tror jag inte att det är nån fara att göra det lite tidigare. Elija är född några månader för tidigt, han är nu snart fyra månader (den 15:e) men egentligen typ en månad. När vi var på Neo-avdelningen på sjukhuset för återbesök förra veckan frågade vi när vi skulle byta till 2:ans käk eftersom vi inte hade en aning om hur vi skulle tänka plus att han blir hungrig så snabbt igen nu när han äter. Fick svaret att vi kunde börja ge honom lite av 2:an i bland redan nu för att det ger längre mättnad. Så om han kan äta den borde det ju gå bra för Kerstin också som ju är 4 månader "på riktigt" snart. Eh.. Ja, det är vad jag tror iaf. :) (Jaha nu skrev jag också en novell.)

2010-12-08 @ 12:16:20
URL: http://beekh.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Ni behöver inte byta till 2:an, det trodde jag men tydligen så är det endast mer järn i nr 2 och har barnet redan trög mage så ska det ju absolut inte ha 2:an =)

På bvc så de att man kan fortsätta med NAN HA 1 som vi använder hela tiden.

Så du kan redan nu använda 2:an för det är ingen skillnad men hennes mage kan bli ännu trögare =)

2010-12-08 @ 12:35:19
URL: http://www.annagirl.se
Postat av: Ulrika

Hej,



Det gör inget att du börjar med 2:an någon dag innan. Jag hade semper till Albin och nan till Linnea, tycker nan är bättre. Magen blir inte så körig på dem...

2010-12-08 @ 13:03:22

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: