matförsök igen

     Publicerat: 2010-12-17 Kl: 20:07:08 | I kategori: Kerstin | 4 kommentarer

Matförsöksdag 3.
Igår ville hon ju inte heller ha. idag har jag spätt ut det ännu mer!



Mixat: 1 potatis, 60ml ersättning och en skvätt rapsolja.
Har tagit en tesked av blandningen här, ser mer ut men det är det inte :)


Dagens resultat. Hon grinar inte lika illa. Vid sked två ser hon ut att få nån slags
aha-upplevelse haha... och mot slutet tror jag hon svalde iallafall liiiiite som var
inblandad i hennes saliv iallafall haha fast det mesta är ju på scarfsen... no shit?

(fy fasen sikken bonnig dialekt man har.. "men shääääshtin")

 


jag har nu fryst in denna sörja i teskeds-portioner *duktig*.

---> och hur jäkla bra blev dom inte då:


 

Postat av: karin

He he, ja det var värst vad vattnigt det där var. Prova potatis och palsternackspurén 3-4 dagar och sedan majspuren. Hon kommer bli överlycklig och sluka den sista. Det gjorde iaf mina tjejer. Jag började också med eget "potatismos" gick sedan över på potatis och palsternackspuré och efter ungefär en vecka, av hyfsad trist mat, men då man lärt sig att styra tungan lite, fick de lite majspuré. Det är riktigt gott och det blev en klar förbättring i tekniken då smaken behagade. Minns inte om det var bara majs, eller potatis och majs. Gott var det iaf och majs känns ju nyttigt :-)

2010-12-17 @ 20:16:37
Postat av: annica

Tyckte det såg rätt bra ut ändå :) Snart går det nog frammåt ännu mer :) De spottar ut i början när de bearbetar maten, innan de kommer på hur de ska använda tungan för att få det är rätt håll. Här hemma suckar jag över alla kladdiga kläder som blir av detta matätandet. Från och med nu ska jag köra nakenfis tror jag :P

2010-12-17 @ 20:28:25
URL: http://anija.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi så söt, inte lätt när ny mat ska läras ätas ;)

Jag gick på palsternacka/potatis med en gång och det tyckte tultan om, sedan majspure, det var riktigt gott enligt min tulta :)

2010-12-17 @ 22:21:35
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Malin

Jag köpte burkmat och gjorde eget till tultan men majs är så svårt att få bort skalen på så då är burkmaten att föredra.

2010-12-17 @ 22:37:31
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: