bebis+kyla?

     Publicerat: 2010-12-10 Kl: 12:17:00 | I kategori: Mamma-tankar | 7 kommentarer



hur tänker ni med bebis och kylan som är? har ni någon speciell temperatur då ni stannar inne med bebisen?

jag blir så fundersam för jag har läst på flera ställen att man inte rekomenderar att ta ut bebisen om det är kallare än -10? då undrar jag om dom som bor i norr sitter inne hela vintern? jamenar där är ju 10 minus en "varm" dag många gånger?

jag går inte på långpromenad om det är väldigt kallt. jag tänker inte på att hon skulle frysa eller så för det är ju bara att klä henne varmt å ner i den goa åkpåsen, men just att andas in den kalla luften? eller är dom så stora nu att det inte är nån fara? kanske värre med spädisar?

hur tänker ni i frågan?
Postat av: Emelie

Nu är det lugnt, det är dessutom varmare i vagnen än utanför så luften är inte lika kall som bebisen andas in där nere.

Många söderöver är lite väl hispiga när det kommer till det där har jag märkt genom FL t.ex :) Jag hade aldrig kunnat gå utanför dörren om man skulle hålla sig inne om det var kallare än -10 haha



En nyfödd tar jag ju inte ut men efter en månad eller två känner jag inte alls nojighet, Minikorven kommer ju komma strax innan det blir som kallast här. Slutet av januari/februari kan det bli -35 grader och då går jag inte ut frivilligt men när mars kommer så är bebisen ganska stor och då känner jag mig inte så orolig att gå ut om det är nästan -20 som det brukar ligga på.

2010-12-10 @ 12:31:45
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är ju inte rätt person att uttala mig då jag är lat och tar varje anledning att slippa gå ut och gå..haha. Men jag gillar inte när det är sådär kallt att hans lilla näsa ser röd och kall ut.



Kan ju gå med honom till och från bilen om man åker och handlar eller hälsar på någon, men för mig hade det inte känts bra att gå någon längre sträcka ute. Man ser att han ogillar den kalla luften med för han försöker hålla andan när han kommer ut..hehe... men han är ju lite sån. Han håller ju även andan om man pratar för nära honom eller om klädesplagg nuddar hans ansikte..haha.

2010-12-10 @ 15:08:08
URL: http://hemmahosknyttet.blogg.se/
Postat av: Theres

Ja jag saknar den också ibland :) Men vi har ju bestämt sedan innan att vi vill ha en till så om inte alltför lång tid kommer den att vara stor och rund igen! :D



Ja det där med kylan är ju knepigt. "Experterna" uttalar sig lite olika verkar det som. Tror man får lyssna på sig själv mest. Vi går inte ut så mycket som vi vill när det är kallt men det beror inte på kylan utan på att Signe får för mycket eksem ibland.



Det ska bli kul att ses :) Vilken dag passar dig bäst?



Kram!

2010-12-10 @ 15:45:21
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: lip-minna

jag har nog vart ute i -27 som värst med adrian,vad fan,bor man här kan man ju inte stanna inne hela vintern som sagt. man får bara rulla in dem små i ull och stoppa ner i en skön åkpåse. dessutom finns det cold cream att köpa för 95 riksdaler på apoteket, det skyddar det lilla nyllet mot det värsta!

2010-12-10 @ 19:12:37
Postat av: Marie

Matilda har sovit ute jättemycket. Även när det varit kallare än -10 och hon har ju överlevt =) Tror hon mådde bra av det för hon sov alltid gott i vagnen.

2010-12-11 @ 11:02:29
Postat av: Belliz

Ut i kylan bara! Bebisarna mår bara gott av att vara ute! Det är händer och fossingar som kan bli kalla, men det går ju att avhjälpa med varma kläder mm. Vind ger stor kyleffekt så man ska tänka på att det inte blåser rakt på ansiktet. BVC hos oss har som gammal tumregel att barn under 3 kg inte ska vara ute i mindre än 10 minus.

2010-12-11 @ 23:06:58
Postat av: Camilla

Hej Vilken super trevlig blogg du har. Måste fråga vart du köpt er åkpåse? ser ju hur mysig ut som helst.



God Jul till er!

2010-12-20 @ 22:23:01

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: