skitdag!

     Publicerat: 2010-08-04 Kl: 15:44:36 | I kategori: Vardagsprat | 12 kommentarer

ush sikken skitdag!

...kände det redan när jag slog upp ögonen till ljudet av dessa helvetesmaskinerna jag skrev om. åså regn på det.

först var jag ute och rastade hundarna på skolgården som ligger brevid här... gör det ibland om jag inte orkar gå promenad. den är kuperad med gräs å skog å stor, så det är toppen. då sticker en man ut huvudet från en av byggnaderna och säger "du får inte rasta hundarna på skolgården" nähä? och vart står det att man inte får det? sa jag, och vad spelar det för roll? (jamenar skolan är ju sommarstängd ännu). "du får inte rasta dom på skolgården". jaha du sa jag. och alla gånger jag störts av ungar som kastat bollar i min ruta, eller ungdomar som spelar basket här ute klockan 3 på natten, och jag bara får uppkört i ansiktet att "det är en allmän plats", gäller inte denna "allmäna plats" även mej och mina hundar då?. jag är ledsen sa han, du får inte. whatever, säger jag, jag tänker rasta mina hundar där hur mycket jag vill, längst med skogsbrynet. sålänge det inte är skolbarn, och sålänge jag plockar upp allt dom gör ifrån sej. och sålänge jag inte sett nån hund förbjudenskylt.




(ingen behöver uppröras av att mina hundar går där ute, det är utkanten av en skog, och är utöver skoltid helt och hållet ALLMÄN PLATS som sagt, denna man hade ingen rätt att gorma åt mej. jag får vara där, liksom alla huliganungar som stör hela området om nätterna, krossar glas och stör omgivningen..)



sedan åkte jag till babyproffsen, hämtade den där blöjjhinken, så för övrigt är gigantisk och konstig. fick med fyra miniblöjjor och fyra amningsskydd samt tvättmedel. haha. okej. tack :P

väl hemma, efter att även ha handlat kokade jag mej nudlar och gjorde några smörgåsar. när jag skulle sätta ner nudelskålen på bordet brevid sängen (ja jag bor i sängen nu när jag är hemma) så tappar jag en, varpå jag får kokande vatten över benen, nudlar och buljongvatten över hela golvet, jag jag fullkomligt flyyyger baklänges å landar på rygg, i sängen som tur är! blev direkt orolig för bebis som efter det såklart valde att vara heeelt stilla! jag fick nu torka nudlar och vatten överallt, och äta kalla nudlar som legat på golvet. kul. lilla K kom igång efter en stund igen så det var ju skönt!

sedan såg jag en film som var jättedålig, och nu har vi varit på promenad jag och hundarna och det var iofs trevligt =)

och inga mer bebiskänningar idag.  nada. får väl se vad natten har att erbjuda!

slutgnällt.


Postat av: Marianne

Det regnar här oxå i dag. (Bor i Norrland)

2010-08-04 @ 15:58:57
Postat av: Mia

Du måste väl förstå att du inte får rasta hundarna på skolgården? OMG säger jag. Hur tänker du egentligen? Skulle du vilja att dina barn lekte där hundar kissat och bajsat?? ok att du tar bort bajset men tar du bort kisset också? Skolorna börjar dessutom om några veckor. Och du ska bli mamma? herregud.

2010-08-04 @ 16:27:27
Postat av: Eira

Haha den där Mia verkar lite överspänd.. Ungar gillar väl att slicka i sig kiss och sånt eller hur :P

2010-08-04 @ 18:50:26
Postat av: markus

Hahaha, det är humor, det är humor. Sofia kommer blir världen bästa mamma. Håll du dina egna borta från sandlådor och badhus istället.

2010-08-04 @ 19:04:48
Postat av: Karin

Jag har bara en kommentar. Bråka aldrig med en gravid kvinna ;-)

2010-08-04 @ 22:53:32
Postat av: Therese

Gud, vissa dagar alltså. Hoppas du fick avklarat lite skit för ett tag framöver nu då. =) Kram!

2010-08-05 @ 08:23:21
URL: http://majfluga.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag tror det är värre med krossat glas än lite hundkiss... finns nog betydligt mer kattkiss och kattskit på skolgårdar i alla fall... framförallt i sandlådorna! Jag håller på dig Sofia :) Hoppas denna dag blir bättre än gårdagen. Kram

2010-08-05 @ 09:01:04
Postat av: Åsa

"Håll du dina egna borta från sandlådor och badhus istället."



Varför ska Mia göra det?? Förstår inte den där kommentaren faktiskt.

2010-08-05 @ 20:51:04
Postat av: Markus

För att katter bajsar i sandlådor vilket sprider toxoplasmos. För att inte tänka på alla parasiter. Och barn tycker att sand är gott gotti gott gott.



Sen badhus.. Snuskets eget Mecca. https://www.flashback.org/t737994

2010-08-05 @ 21:12:09
Postat av: Jennifer

Haha :) snuskets egna Mecka! Kul tyckte ja :) kul med diskussion också! Haha! Go Sofia! Låt hundarna skita fritt på skolgården,. Helst mitt på! Där alla ungar ska leka ;)

2010-08-05 @ 21:36:24
Postat av: Malin Newton

HAHAHA!!! Vem sitter o trycker bakom "mia" mån tro? Herregud... Undrar om denna "braiga" mamma låter sina barn leka överhuvudtaget på lekplatser osv där katter gärna går o kissar o skiter och a-lagare super till och kanske lämnat gals efter sig?

Förstår inte folk som tror sig ha rätt att säga andra inte är lämpliga föräldrar.

Vissa RÖKER JU T O M ett paket om dagen och tycker de är bra mammor ;) hahahha!!

Töntigt!

2010-08-06 @ 10:14:50
URL: http://newhelllove.blogspot.com/
Postat av: Morris

Att ifrågasätta någon som ska bli mamma denna roll som Mia är otroligt omoget och icke relevant i denna fråga.

Jag tror att du kommer bli en jättebra mamma!

2010-08-06 @ 10:32:40

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: