du fick visst med dej en huggorm...

     Publicerat: 2010-04-26 Kl: 20:54:46 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer

idag hände en så dråplig sak på jobbet. jag kan inte låta bli att skratta.
det hela började med att en vänlig själ, kom in med en skadad huggorms-unge som denne hittat ute. det händer ju då och då att personer kommer in med skadade vilda djur så vi kan låta dem gå till himmlen...
personen stack fram en ica-påse, och sa ungefär "jag hittade den här ute, den är skadad, jag kunde inte låta den ligga" jag kikade ner i påsen, färväntade mej väl en fågel, eller mus, men det var alltså en huggorm. (ush!).
vi tog emot den, och började fundera på hur vi skulle avliva den på bästa sätt, man vill ju inte hantera en levande huggorm frivilligt. vi kom fram till att lägga den i frysen, då somnar den, den går helt enkelt i ide (oh, blev det vinter nu?") så det gjorde vi.
på eftermiddagen när vi skulle ta fram den, för att låta den somna in, var den borta. hela påsen. då hade ju krematoriet varit och hämtat de djur vi hade i frysen, vilket görs varje måndag. han tog ju alla påsar som var där såklart, tänkte väl int emer på det.
haha, jag fick ringa upp honom. såhär lät väl samtalet ungefär:

- lekebergs smådjurskremering, roland
- hej, detta är sofia på värmdö djurklinik, du har ju varit här och hämtat idag?
- ja, jo stämmer.
- jo, det är så att du har råkat få med dej en huggormsbebis som vi hade i frysen.
- jaha okej?
- ja altså den låg där för att somna in så vi kunde avliva den.
- den är inte död altså?
- nej, den bara tror det är vinter, och nu blir det ju vår igen, för den, i din bil..
- den lever alltså?
- ja precis...
- eh okej.
- det var en ica påse, vi har knutit ihop den!
- jag måste kolla i bilen!
- men vi har tejpat knuten åxå!
- eh okej, ja här är den... det rör sej inte i den?
- nej den sover väl...
- vad ska jag göra med den då???
- ja ni får ju avliva den... medans den sover får man klippa av huvudet eller liknande...
- eh ja okej, vi får göra det då.


hahaha.. stackars roland! som om det skulle kännas tryggt för att vi "tejpat igen påsen" när han har en huggorm i bilen. ja härregud vad tragi-komiskt det hela blev....



Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: