läkarbesök

     Publicerat: 2009-11-12 Kl: 09:53:22 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer



gomårrån! nu har jag varit hos läkaren... jag har ju haft problem med mitt högra knä i en evighet, och i våras tog jag ju tag i detta, efter sisådär.. 10-12 *host* år... och efter att vart hos husläkare som remitterade till magnetröntgen, och därifrån till reumatolog, och nu till ortoped, har jag nu fått en tid för artroskopi, titthålsoperation. enligt magnetröntgen har jag något ovanligt som kallas pigmenterad villonudulär synovit, vilket innebär en överväxt av slemhinnan i leden som gör att det blir som "sjögräs" eller något. dock är detta jätteovanligt, men om det nu är det så skrapar man bort insidan av ledkapsen och rensar upp.. det dom ska göra på artoskopin är att ta vävnadsprover från insidan knät för att förhoppningsvis fastställa en diagnos, och utesluta "farliga förändringar" eh.. caaaanceer? men läkaren tror inte det är någon farlig förändring då besvären varit lika i ca 10 år. en elakartad förändring borde således förvärrats kan man tycka. han tycker åxå provsvaret låter mycket sypiskt för denna villonodulära synoviten... så, den 9/12 har jag fått tid för artoskopin, och efter det får jag inte belasta knät på 1-2 veckor! hur ska det gå?? det får lösa sej, han sa att har man ett jobb där man rör sej mycket, så blir man sjukskriven. ehm. det fungerar ju inte? aja, jag får väl se hur vi ska lösa det här. jag tänker iaf göra allt som krävs för att få en chans att slippa mina problem.

nu ska jag ta det lungt en stund och sedan ta hundarna på en promenad. sen mat. sen jobb.

ha det fint!

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: