dagstripp for the dead ones...

     Publicerat: 2009-05-29 Kl: 19:12:07 | I kategori: Övrigt | 0 kommentarer

FREEEDAG! gud vad skönt. det har varit en bra dag idag tycker jag. har dock sovit sjukt dåligt i natt så jag har varit väldigt trött idag. tog med mej de döda djuren i frysen till jobbet... tänkte skicka med dem till kremeringen. tänkte jag. och i min frys befann sej nu tre råttor och ett marsvin. har ju inte gått att begrava dem under vintern, men hade tänkt göra det nu. men iochmed att jag tänkte kremera rulle så, ja, så tänkte jag att då får de tre råttorna åxå åka med.
men under dagen började jag ändra mej angående råttorna. tänkte att jag ändå kanske ska begrava dom hemma i raddan med döda råttor på min lilla råttkyrkogård hemma i borås. jag hade ju lagt dem i frysen inne på kliniken, och på eftermiddagen hade annika tömmt ut där och gått ut med alla liken till vår frys i förrådet, så mina hade ju åkt med dit ut. haha det är lixåm ändå lite komiskt detta. så, jag började ju känna att nej, jag tar med mej råttorna hem igen.. så jag knallade ut till frysen för att hämta dem igen. och där låg ju åxå rulle, och då fick jag så dåligt samvete att lämna honom där så nu tog jag med honom hem igen, han åxå. så, jag tog med mej fyra döda djur till jobbet. och nu tog jag med mej dom hem igen efter jobbet. härregud. så nu ligger dom här i frysen igen. får se vad jag kommer fram till i helgen.. suck.. hur svårt är det egentlgen...

en annan nämnvärd sak idag är att vi haft inne en råtta på operation idag, för att ta bort en juvertumör :) mysigt med en liten rådis. en dumdo åxå <3. är en vän till mej som äger den, en som åxå alltid köppt råttor från ale's precis som jag, så våra vägar har ju korsats flera ggr, och hon har varit med flera råttor hos oss :)
allt gick iaf bra, hon vaknade så fint och gick hem här på eftermiddagen, lite groggy och gullig. hon fick sånna söta små tofflor och tossa på svansen för att hålla lite värme och fick hela tiden ligga på våran bear-hugger, en värmedyna :)



ja och vad händer nu... jag sitter och väntar på att markus ska komma från jobbet. han ska handla med sej mat, så vi får väl se vad som bjuds. dock är jag inge vidare hungrig, för vi blev bjudna på mat på jobbet idag, värsta indiska buffén som jag var iväg och hämtade. det var jättegott,, men indisk mat är så mastigt på någotvis, blev så mätt så jag knappt kunde röra mej under eftermiddagen. och jag hade en miljon jävla fodersäckar att bära in, eftersom hill's nu har en bantnings-kampanj, och jag har tagit hem massa extra viktminskningsfoder så vi kan köra kampanjen. allt ska ju in lixåm. ajaj min rygg.

imorgon är det konferens med jobbet på hasselbacken, djurgården. mari hämtar upp mej halv nio. fatta.. halv nio på en helg å ja e skittrött. tur det är semester snart. en jobbvecka till, dvs fyra dagar och sedan har jag semester tre veckor. tunisien om en vecka. fan va skönt det ska bli!

hejhej!



Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: