the tunisien-story :D

     Publicerat: 2009-06-14 Kl: 20:33:57 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer

Japp, nu e vi hemma :)
Jahapp, då ska jag ta och skriva ner lite om våran semester då!

vi gick upp early shit i söndags, åkte till arlanda vid tre, det var väl vi och taxibilarna ute på vägarna typ. ställde bilen på en utav arlandas långtidsparkeringar och tog transferbuss in till arlanda. smooth. bil is the shit! jag är otroligt flygrädd, men tycker flygresan gick bra! kändes skönt att resa med SAS, och inte norwigian som sist, fan, dom där skitbolagen, jag är säker på att dom ärver alla gamla plan så skruttiga som dom är. nej sas var najs, och där är det lite äldre flygvärdinnor, känns tryggt, tillskillnad från dom där unga snärtorna på norwegian m.m som säkert bara gått nån flygvärdinnesnabbkurs (jaja kanske fördomar) nej rejäla flygvärdinnor ska det vara! lite brunbrända med rynkor, dom har vart med i gemet i en härrans massa år :P. glad blev jag när kaptenen pratade, en mörk rejäl mansröst, BRA! ingen ung sprätt som bara flugit en gång i sitt liv. fint det. erfarenhet gör mej trygg :D
det är kul att flyga när det är molnfritt dock! såg alperna, och det var vackert när vi flög in över tunisien, man såg stränderna och att det var ganska så .. "öken" lixåm allt var beige :P

väl framme på flyplatsen skulle man fylla i några inresekort, nått special i arabländerna eller? bara att det fanns typ en penna på hela jävla flygplatsen, men vi fick iaf fyllt i dom tillslut, och kunde knata igenom passkontrollen och få bagagen. sedan åkte vi apollo-buss till hotellet.
jag hade läst blandade omdömen om hotellet och började nästan bli lite nervös. men det var suuperfint! stort som sjutton, jisses. fick rum på våning 6, och hade havsutsikt. när man låg i sängen såg man ut över havet, hur ofta gör man det? :)
poolområdet var fantastiskt och stranden likaså! det har varit säkert 30-35grader hela veckan, och i havet var det minst 25grader. supernajs!

vi åkte ju allinclusive, så frukost, lunch och middag fanns på hotellet. frukost och middagsbuffén var stor och fin, även om den där tunisiska maten inte direkt tilltalade mej urk. lunchbuffén låg ute vid poolområdet och det fanns typ pizzaslice å pommes och lite smått å gått. helt ok :) . vi åt kvällsbuffén några dagar och vi åt ute några, så vi har inte lagt ut mycket pengar direkt :) toppen.

vad ha vi gjort då? jo, vi har inte varit aktiva det kan jag lova. vi har solat, och badat. typ that's it :P vi hade planer på att se öknen å sånt men det har vi inte orkat, vi har gjort vad vi kännt för. och det har varit att slappa, bada, sola bara ha det gött! dock har vi promenerat en del, sousse är en lååång stad han vi upptäckt, och vi har sett både den gamla delen och knallade uppåt där det nyare och mer turistiga befann sej. väldigt fin stad iaf, även om det är rätt skabbigt i de gammla områdena, inte som man är vad vid här hemma.
dessutom trängs det solbräda turister i bikini, men tanter i burka på gatorna hehe, kulturchock.

hotellet var somsagt sjukt stort, och här, som på alla andra ställen, kryllade det av tyskar. vad fan gör dom runt hela jordklotet? haha. brunbrända feta tyskar. det var åxå en del ryssar, och en del svenskar. jag uppskattar att minst 50% av alla personer jag sett på hotellet är kraftigt överviktiga. härregud. dom vaggar fram med sina gigantiska kroppar som om det vore det mest naturliga i hela världen att se ut så. gluffsar i sej överfulla tallrikar på bufféerna som om det vore livets sista måltid varje gång. knör sej före i köer tar med fingrarna osv. nu menar jag iofs folket i allmänhet, inte bara tjockisarna som beteer sej så hehe.
man får verkligen se människan från sin sämsta sida på sånna här ställen. hur giriga folk är, gluppska och allmänt vidriga. men det är å andra sidan underhållning på sitt sätt. dessutom skymtade vi en och annan brunbränd tysk i strindspeedos haha, jag trodde inte det existerade men det gör det :P
man ser även folk som är besatta av att sola. ligger i de mest konstiga positioner för att få färg i alla skrymslen och vrår. nej mänksligheten skämms inte för sej det är fan en sak som är säker det.

en sjuk sak, för att få en schysst plats vid poolen, alltså solstolar, fick man pallra sej upp vid halv sex! gå ner i sömnen och paxa två  stycken med handdukar. sjuka värld. å då var redan hälften av alla solsängar upptagna. its a sjuk world.

sedan kommer vi ju till kapitlet om araber, detta hemska folk. ursäkta mej asså. men fy. det var rena gatloppen genom staden när man var ute. man fick gå omvägar runt försäljare för att slippa hamna i deras klor. helt galna. "hello my friend, swedish?" nu hade jag läst om just detta och att man ska total ignorera dem för man blir inte av med dem om man så mycket som tittar åt deras håll. och det stämmer asså.
när vi gjorde vår enda utflykt, till den välkända medinan i sousse som alla tippsat om, så råkade vi i klorna på en riktig värsting-arab asså. "medina? this way, please" ok tänkte vi, schysst att han visar åt vilket håll, men sedan räcker det tycker vi. försöker bli av med eländet, som bara säger "no bandit no bandit" nej vi tror inte du är farlig men vi vill gå ensamma, tack vi klarar oss lixåm. men nej nej han följer med oss hela jävla vägen, tills vi tillslut otrevligt visar att tack, nu räcker det! då blir han arg å stannar och skriker något efter mej haha... trevligt trevligt. så vi snurrade där inne i fem minuter bland galna försäljare tills vi hittade ut och flydde hem till hotellet igen haha. thats it.
dessutom verkade många araber tro att markus var nån knarkare eftersom han är tattuerad, smög efter honom på kvällen "hash? marijuana? hash?" haha men det var mest komiskt. dessutom kryllar det av småpojkar som vill ge en blommor och inte ger sej när man säger nej.. i sann arab-anda. härregud.

en annan sak jag reagerar över är deras religion. asså som på stränderna. där badar männen och barnen och spelar fotfoll, medans frugan sitter i burka under ett parasoll. så sjukt. kul liv?

oj jag kan skriva hur mycket som helst, men jag tror nog jag fått med det mesta :) lägger upp några bilder i urval här, men annars finns det massor av bilder i min bilddagbok!




nu är vi iallafall hemma, och har hämtat vovvarna i hässelby hos jennifer. dom har haft det super, men bamse åkte på en natts magsjuka stackaren, men är bra nu! nu ska jag slappa och det ska bli sååå skönt att lägga sej i sin egna säng sedan. imorgon ska jag en sväng till jobbet och lämna in mina döingar för kremering. trotts allt. och kolla upp bamse med lite blodprover, tycker han vart kräkig de sista veckorna. vill kolla upp innan vi åker hem till borås på tisdag.
hejsålång ni som orkat läsa hela!



Postat av: Frida

Skönt att du är hemma igen! =)

Det låter som att ni verkligen haft det supertrevligt! =)

2009-06-14 @ 21:04:14
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: