sveriges värsta bilförare

     Publicerat: 2009-04-14 Kl: 12:36:34 | I kategori: Övrigt | 2 kommentarer

jahapp, då har man haft körlektion då. jag som börjat tycka att ja, jävlar i min lilla låda, börjar faktiskt likna något man kan kalla bilförare, jojomensan, det har ändå gått bra och jag har kännt att jag inte i nån större utsträckning stött på problem. tills idag.
idag har jag kört med en annan lärare, nicole och hennes KIA c'eed (riktigt najs bil!), som jag kört med en gång tidigare i början av min körkortskarriär. DÅ gick de skit bra, kände mej som en kung på vägen, men idag, HAhaha.. raka motsattsen. eller ja, egentligen gick det ju rätt bra, men nu har jag så höga krav på mej själv så en miss åså tycker jag att jag borde hängas. eller något.
körde runt en hel del kring gamla enskede, där vimmlar det av stopplikter, flervägsstopp, bussfiler, enkelriktat osvosv.. man kan ju säga att jag blev lätt förvirrad i dessa situationer. det enda riktiga felet blev väl när nicole bad mej stanna bilen och sa "nu är det något som är fel, kan du se vad det är?" snabbt insåg jag att jag körde i bussfilen.. suck... nåja lätt fixat så placerade jag mej rätt. denna lektionen var verkligen en riktig utmaning... och mina brister hängdes verkligen ut i skytfönster med en stor jävla röd markering på... det vill säga... jag är lite velig, eller osäker på mej själv som bilförare, viket innebär att jag hamnar i situationer som jag inte hade gjort om jag valde att ta min plats på vägen. dessutom, som idag då så fick jag fel växel i en gång, detta är ju en annan bil så ja det blev fel en gång i början, det gjorde att jag hela lektionen sneglade på växelspaken när jag skulle växla och självklart innebär det att jag missar mycket runt mej tex före en korsning om jag ägnar en sekund åt att glo på växelspaken...
jag kände åxå när vi kom tillbaka att nicole nog tyckte jag behövde köra iaf en gång till utöver de två jag har kvar innan min uppkörning och mitt sjävförtroende sjönk förbi botten och ännu längre ner.
dock var det egentligen inte så mycket som gick fel. mest att känslan sög.
med rolle kör jag hundra ggr bättre, och är hundra ggr säkrare på mej själv. så jag tror egentligen att resultatet av denna lektion beror på att jag kände mej riktigt usel och fick sämre självförtroende och då även kör sämre... med rolle och toyotan känner jag mej säker och då kör jag helt enkelt mycket bättre.
när jag kom hem efter lektionen fick jag panik och tog hundarna och åkte tillbaka in till körskolan och bönade och bad om att fixa in mej på en lektion till innan måndag. jag ska på kurs resten av veckan, men vi fick till det tills imorgon kväll (tack underbara bilskola som verkligen ställer upp!). jag ringde till kursledaren och frågade när det skulle vara slut, så nu har jag pusslat så att jag ska hinna utan att behöva stressa allt för mycket iaf.
jag kände lixåm såhär.. att jag kan inte gå med denna känslan i kroppen fram till måndag kväll... för om jag efter den lektinen känner mej osäker finns det ingen tid alls att få in något extra utan sedan är det uppkörning på morgonen lixåm. så bättre att betala en extra lektion och få tillbaka sjävförtroendet lite och sedan gå igenom alla dessa svårigheter igen.
vi fickparkerade frstn åxå, men DET tycer jag gick bra, parkerade ändå där det var gaanska trångt. iaf något positivt.


nu ska jag försöka äta något, sedan är det dax att bege sej mot jobbet. känner mej sjukt opepp på att jobba idag, men men vad har man för val!

hejsålång!
Postat av: Frida

Det lät inte alls som en rolig lektion, men man ska väl ha såna lektioner också. =/

2009-04-14 @ 18:43:57
URL: http://honungsbulle.blogg.se/
Postat av: Therese

Genrepet ska ju gå dåligt. ;) Du fixar detta Sofia!

2009-04-15 @ 10:11:54
URL: http://majfluga.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: