styled by soffi

     Publicerat: 2009-04-29 Kl: 20:52:13 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer

sådärja! ytterligare en dag som passerat.
som jag skrivit tidigare, så har jag jobbat idag (är ju ledig på onsdagar annars) eftersom mari har semester, och det blir lite väl tufft för annika att vara ensam sköterska en hel dag. dock är det bara en veterinär på onsdagar, så det har ju varit lite lugnare idag, vilket innebär att jag iaf hunnit undan med lite saker som tyvärr blivit liggandes. saker som att ringa de separatkremeringar som kommit tillbaka, dvs små urnor, och ringa ut rabiesblodprovsvar åså.. så det var skönt att få det gjort. hjälpte annika att öronmärka lite katter, så hon kunde koncenterra sej på de andra narkoserna...
åt en riktigt god lunch frå ett utmärkt fik nere i gustavsbergs centrum, jättegod sallad och två burkar pepsi, ah dagen e gjord :P
på eftermiddagen tog jag med an en tovig katt som skulle rakas. haha dom ser ju för dumma ut när dom e klara alltså! och det är ett himmla pill det där att lejonklippa, för man blir ju aldrig lixåm njöjd.. det är ju alltid någon kant som man kan få rakare, eller nån liten tuss som sticker ut osv, men tillslut så får man lixåm nöjja sej, annars kan man ju stå hela dagen :P
så nu vandrar det runt en pissekatt där ute i etern som är styled by me, oj sikken lyckost alltså! kolla själva, före, och efter :D



avundsjuk? kanske blir sugen på en ny frisyr? ;) inte? hehehe...

Annika slutade lite tidigare idag, så jag var själv två timmar på eftermiddagen, vilket såg ut att bli en lugn eftermiddag så jag skulle hinna städa å grejja. trodde jag ja! sådär vid fem kom en akut patient instormandes, med en hund som svullnat i ansiktet, och sedan ringde det en ledsen man som ville ta bort sin hund... så vi lät dem komma in även om det var lite sent. i sånna lägen vill man såklart ställa upp! dom gick sådär tio i sex,så jag hann precis packa vovven och köra ut den till kylen. lille vovven på sådär 50kg, *ajaj rygg* men hann iaf med min buss. ja som sagt, såfort man tycker att det blir lite lungt så får man igen med en käfftsmäll, man ska veta att man lever! :D
det där med avlivningar är faktiskt både ett av mina "favoritmoment" och de värsta man gör i mitt jobb. hur kan jag säga favoritmoment då? jo, inte för att jag tycker det ät KUL på något vis, men därimot tycker jag det är ett privilegium vi människor har gentemot våra djur, att kunna hjälpa ett gammalt och/eller sjukt djur över till andra sidan regnbågsbron. i början tyckte jag det var jobbigt då jag tyckte det var svårt hur jag skulle förhålla mej till djurets ägare... men nu med tiden har man ändå hittat ett sätt att själv åxå hantera situationen, som inte alltid e så rolig, och även hur man ska agera mot jätte ledsna ägare, utan att bli för personlig och involverad, men och utan att på något sätt bli känslokall! när det är gammla sjuka djur känns det alltid som en lättnad att se dem slummra in. värre är det med yngre individer, som kanske avlivas pga aggresivitet, det är så jobbiga beslut för ägarna åxå.
jag tycker det jobbigaste är att se när hunden kommer in-knallandes på kliniken, lixåm ovetandes om vad som ska ske.. vifftar på svansen när man hälsar åså.. men såfort som somnat in på sitt lugnande så blir känslan helt annolunda...
... den dagen det är mina hundars tur att traska vidare, hoppas jag att jag har styrka nog att göra det själv... men jag hoppas det är minst tio år kvar dit! *rysa*.

imorgon är sista dagen för denna veckan! skönt med långhelg! på torsdag morgon åker vi till borås, och på lördag hämtar vi min bil! pappa har varit och betalt den idag så nu e den verkligen VÅR! fukking amazing! sista dagen med bussåkande imårrn. helt sjukt underabart! nu ska jag ägna kvällen åt tv-tittande :)

Postat av: Frida

shysst rakning. Top notch!

2009-04-29 @ 22:38:39
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: