domedagen?

     Publicerat: 2009-04-10 Kl: 00:36:09 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer

shit jag har så satans ont i huvudet. som ett tåg som kör igenom fram och tillbaka :S
det kan ju inte vara något annat än en big tumör eller alternativt en hjärnblödning... det är ikke normalt! fast det är ett under hur många hjärntumörer och strokes man överlevt de senaste åren. hm för er som inte vet så är jag en riktig hypokondriker... på riktigt. fick den diagnosen när jag var bara barnet. det vart hjärtinfarkter och blindtarmen och hej å hå var och varannan natt, minns det som igår.
fast min kropp pendlar lite mellan att oroa sej för dödliga sjukdomar, och oroa sej för mina närstående. för ett par år sedan började jag kunna hantera min hypokondri någolunda... jag kan ganska bra, kontrollera mej så att panikångetsattackerna uteblir och jag kan se saker logiskt. ett litet stick i fingertoppen behöver inte betyda att en halvsidig förlamning slår till i nästa sekund och att jag ska dö... jag kan hejjda mej lite iallafall..
men det är som att när jag lärt mej hantera den oron, så har oron bara tagit en annan riktning, en extrem överdriven oro för mina närstående. heeela tiden... en period utryckte det sej genom en extrem social fobi. egentligen borde jag nog gå till en psykolog, för det går säkert att få hjälp.
tex om mamma eller pappa ringer får jag panik, min tanke är inte "åh vad trevligt" utan "åh nej vad har hänt nu`NU, DENNA gången har något hänt" och svarar smått hysteriskt varje gång. jag vågar knappt ringa hem pga att jag är rädd att ingen ska svara.. osv. det är sjukt sjukt sjukt, men detta kan jag inte hantera, jag måste verkligen jobba på det.
men... hypokondrin kan jag hantera. det KAN vara så att huvudvärken beror på att jag knappt ätit idag och att ja e sjukt trött och är spänd i nacken.. men nånstans känns ändå tumör lite mer logiskt... lite mer... ush. jag får försöka sova och hoppas att det är bättre imorgon.


frstn! igår kväll gjorde markus ett av mina teoriprov, kolla så han sög haha 32/70.
honom kan man ju inte släppa lös i trafiken.


go natt
Postat av: Frida

Tråkigt att du har hypokondri, men det är ju bra att du lär dig att hantera det hela mera och mera. Det är ju sånt som räknas. Vissa hade väl bara struntat i att ens försöka kontrollera det och låtit det härja hej vilt.

Jag är väl inte mycket till hjälp kanske, men jag finns här för dig iaf. <3

2009-04-10 @ 10:24:36
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: