å nurå?

     Publicerat: 2009-04-21 Kl: 22:47:03 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer

nu har jag kommit hem från jobbet. kan fortfarande inte riktigt inse att jag har körkort, det känns mest "jaha, och nu då?"
vet inte om ni sett hitta nemo, eller om ni då lagt märke till slutet. fiskarna i akvariet förbereder ju världens flykt, smuttsa ner akvariet och då räkna med att dom kommer hamna i plastpåsar medans ägaren tvättar akvariet? haha så lyckas dom ju rymma och hamna i havet, men ligger då och guppar i sina plastpåsar och den ena säger kort och gott "å nurå?" haha det är så roligt och precis så känner jag mej nu. var det lixom it? det var allt?
nåja, det smälter nog in såsmåningom, speciellt när jag får hem körkortet kan jag tro, mitt egna fina körkort :)

nu när jag kom hem studerade jag mitt körprotokoll lite närmare, och kunde då se svaga ikryssningar på de saker vi gjort. så detta ingick alltså:
  • säkerhetskontroll
  • backning
  • vändning
  • körning i körfält/körfältsbyte
  • gatukorsning
  • signalerad korsning
  • cirkulationsplats
  • självständig körning mot mål
  • motorväg/motortrafikled
  • infart/körning på landsväg
  • sväng från landsväg
imorgon ska jag knalla till körskolan med en tackpresent till rolle, och resten med, men det e ju såklart i huvudsak till rolle. jag tyckte blomma kändes så tradigt, så jag knåpade ihop något liite mer personligt. eftersom dom har en hel drös med hundar där bakom receptionen och rolle han har en gammal tax, och dom vet ju att jag jobbar med djur, så gjorde jag så nu att jag köppte med mej tuggben och grisöron från jobbet, och en gosenalleleksak som piper, och så köppte jag en liten blomma, och så hämtade jag korgen jag fick present i, från jobbet, korgen e söt, men jag använder den ju inte så nu kom den väl till pass. där i ställde jag blomman och mjukisapan och har lagt i ben å godis åså, DET är väl en toppen present? se själva:



Nu ska jag sova. ååh det ska bli så skönt att få sova utan att vara nervös och ha hjärtklappning, för första gången på säkert två månader! imorgon ska jag, förutom att gå till körskolan och tacka, faktiskt åka ut till bildepån i haninge och prata lite med bilförsäljarna, se vad man kan få för bra deal :) för nu måste jag ju ha en bil! känner att det är superviktigt att komma igång med körningen u, så man inte blir rädd lixåm.

NU sova!
hej hej :)

just det ja, måste säga att jag från idag känner mej som en lite bättre människa! detta ständiga "nej jag har inte körkort" gör att man känner sej liiite sämre hela tiden. not anymore! wihooo!

Postat av: Frida

Superfin present! =D

Och jag tycker du är en bra människa oavsett vad för kort du har i plånboken, men jag förstår vad du menar. ;)

2009-04-22 @ 14:55:18
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: