Ja vill inte... Ja vill inte bara!

     Publicerat: 2013-01-09 Kl: 20:42:19 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer

Asså... Ni skulle sett Kerstin i morses... Fick ju väcka henne klockan 7 iom att det vad dagisdax. Morgontrött till tusen och hon är sååå suuuur när man väcker henne hehe. Hon satt i hörnet i badrummet, lixåm ihopkurad med rumpan bar, huvudet i hörnet och händerna för huvudet och bara "jag vill inte! jag viiill inte" jag frågade vad det var hon inte ville, då fick jag svaret "jag vill inte bara!" hahaha... Men vi kom iväg i tid och jag kom i tid till jobbet tillochmed. Eftersom jag hade rätt bra med tid kunde jag bara roas av hela situationen haha, när man har bråttom är det inte lika kul ;)
 
Som hon pratar alltså. SÅ duktig. Förundras varje dag. Det är knappt något hon inte har ord på, meningarna är långa och mycket grammatik sitter riktigt bra, frtm just detta med plural där de flesta ord bara får ändelsen -ar (utom bok, där säger hon en bök, flera böcker), haha men det är väldigt gulligt. Undrar när hon kommer börja prata rent, för än är det ju småbarns-språk så att säga. Och dialekten, asså... GEEZ sikken liten stockholmare vi har :P
Postat av: Anna

Kerstin är verkligen duktig på att prata! Det är ganska fascinerande för mig att läsa, som har ett barn som är lika gammal som Kerstin, men som mest bara säger "däää"...

2013-01-10 @ 20:22:07

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: