Matmonstret

     Publicerat: 2012-06-11 Kl: 21:49:34 | I kategori: Kerstin | 1 kommentarer



Lilla damen äter så mycket på dagis att hon idag hade currysås i hela huvvet :D

Kerstin äter mest av alla, sitter längst och när hon ätit fyra portioner får dom i princip slita henne från matbordet haha. Kan man inte tro här hemma då hon lever på typ luft. Det är nästan så jag överväger att utnyttja hennes heltidsplats på dagis till max och skicka dit henne på måndagar fram tills lunchen, så äter hon iaf braklunch fem dagar i veckan ;)
Postat av: Nat

de är sluga de små rackarna och om hon anar att mamma väldigt gärna vill att hon äter så kan hon bestämma sig för att "aha jag kan själv bestämma detta, mat är nåt jag själv kan kontrollera". Och så är kampen igång.. Lätt hänt..

Barn har ju inte så många områden de kan kampa om och mat är nog en av de områden som är lättast för mamma och pappa vill ju så himla gärna ha i barnen mat framförallt de barn som dessutom är lite mindre i storleken.



Jag menar inte att du har gjort nåt fel bara att hon kanske anar att du gärna vill att hon ska äta och därför äter hon inte.




Svar: så är det säkert! svårt att nå fram till bara. försöker att inte göra nån grejj av det, när hon inte vill äta iaf. :)
Sofia

2012-06-13 @ 10:41:22

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: