Besöket på sjukhuset

     Publicerat: 2012-06-01 Kl: 10:52:31 | I kategori: Kerstin | 0 kommentarer


Ja, somsagt... Igår slutade det med en tur till Astrid Lindgrens barnsjukhus
. Som jag skrev trillade ju Kerstin från sängen och slog sej i pannan. Hon blev jätte ledsen och började gråta och hosta och då kräktes hon. Sedan var det inte mer med det. Hon var pigg och vi duschade och hon la sej och somnade gott. Men tre timmar senare vaknade hon och hostade och då kräktes hon igen. Då ringde jag ändå till vårdguiden. Dom tyckte - precis som jag, att det ändå kändes som hon kan ha kräkts pga slem och hosta iom att hon var så pigg. Om man är så påverkad av ett slag mot huvudet att man kräks blir man ju gärna lite slöare åså med. Men iom att det ändå var slag mot huvudet med efterföljande kräkningar kunde hon inte göra annat än att säga åt oss att åka in. Men sedan kräktes hon igen, och igen, och igen, och då kände vi inte längr någon tvekan. Så vi åkte in.

Där fick vi träffa en sjuksköterska som tog, temp, puls, mätte syresättning osv. Kerstin protesterade vilt när det kom fram pulsoximeter och temp, så det kändes ju så ett friskhetstecken. Sköterskan kände, som vi, att man inte var så orolig för att hon skulle ha fått något allvarligare iom fallet. Vi fick välja om vi ville träffa läkare eller ej. Beräknad väntetid - 6-8 timmar (!!!!!!!!!!!!!) det är FAN inte klokt! Varför har inte akutmottagningar mer resurser så att man kan ge en bättre snabbare vård? Ska sjuka små barn sitta 8 timmar i ett väntrum? Det är verkligen hemskt :( Vem portionerar ut våra skattemedel undrar jag!? Nåja. Vi tog iaf beslutet att åka hem. Hon mår bättre av att få komma hem och sova och skulle något tillstöta får man ju då åka in igen kände vi. Så ett par glas äpplesaft senare vände vi hemmåt. Kerstin kräktes igen här hemma men sedan så somnade hon och har sovit ända till 10 idag. Idag är hon pigg men blåslagen, och pratar mkt om "lammla, aj panna!" så hon har helt klart fullt koll på att hon trillat och slagit sej i pannan. Lilla sötnosen.

Vad dessa kräkningar kom av vettetusan! Sköterskan sa att små barn kan kräkas i samband med huvudtrauma utan att ha fått hjärnskakning. Så det är väl det, eller någon väldigt slumpartad majsjuka. Inte vet jag. Men jag har fortfarande svårt att tro att hon fått hjärnskakning då hon varit så pigg hela tiden. Men, det känns skönt att kollat upp det iaf när det ändrade sej så från det hon kräkte precis efter hon trillat.

Idag är vi hemma jag och K. Oavsett vad det var måste hon ju få vara hemma och ta igen sej idag <3

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: