Dagis dag 3

     Publicerat: 2011-12-16 Kl: 14:04:16 | I kategori: Kerstin | 5 kommentarer

JAG ÄR SÅ STOLT ÖVER MIN TÖS! Idag, knallade hon rakt in gick fram till en av fröknarna, dock inte från hennes avdelning men K är social med alla avdelningarnas fröknar och alla är sååå goa! Ganska snabbt drog hon sej bort mot "mini-röris" som dom har som "station" på gården varje förmiddag där det spelas musik och en fröken står och dansar och gör rörelser till sångerna åså, å där stod lilla K och diggade och försökte hänga med i rörelserna, det var ju så sött så det är inte klokt! efter att dom kommit in sa jag hej då och lämnade henne. Ringde nu vid 13 och hörde hur det gick och idag hade K somnat på vilan och sovit i en timme <3 Lunchen hade hon skyfflat in med god aptit åxå, duktiga tjejjen. jag ska hämta henne vid 15, längtar <3 Själv har jag ju då suttit henne själv, och det var ju inte igår man satt helt alena utan ett barn som kräver ens uppmärksamhet haha!



Samling på gården! Kerstin försöker hänga med i bäbä vita lamm fulleruullerull! haha!


Nu har K fått upp "sin" bild överallt åxå <3


Som tex i hallen med sina *host* snygga föräldrar!
Postat av: Mamma till Wille och Calle

Skönt att det går så bra för henne :-) På bilden där de sjunger tycker jag känner igen en grön-vit mössa där ganska så långt borta. Kan det va Wille? har ingen aning om de och han va med. Nu sover han så jag kan inte ens fråga honom. Är fortfarande så lycklig att Calle med fick plats där!! kram

2011-12-16 @ 20:31:01
URL: http://pusselpuzzel.blogg.se/
Postat av: Anna

Din blogg är så kul att läsa! Kerstin verkar vara ett så lättsamt barn. Har hon aldrig riktigt jobbiga och gnälliga stunder (som min son... :/)?

2011-12-16 @ 20:36:51
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis

Ja Kerstin har lika härligt lockigt hår som Alexis har =)



Vad härligt att det har gått så bra att skola in Kerstin... Vad hade ni för sorts inskolning? Det låter som 3-dagars eller så?



Alexis ska förhoppningsvis börja i mars och jag har stor ångest, jag är ju själv förskollärare så jag är ju insatt i branschen så att säga, det är så mkt nedskärningar och så i Borås nu :( Men de förskolorna vi har sökt till ska vara jättebra. Inskolningen tror jag inte kommer vara några problem alls, hon har varit med flera ggr med mig på jobbet. Hon bryr sig inte alls om mig då utan leker med barnen, och då är det bara stora barn på 2,5-5 år!



Kram

2011-12-16 @ 20:56:06
URL: http://hemmahosbea.blogg.se/
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis

Haha, jag trodde du visste att jag var Boråsare... Är uppväxt i Fristad men sen 3 månader tillbaka bor jag på Trandared :) Skönt att det går bra, vi kör också 3-dagars inskolning där jag jobbar och jag tycker det är en bra metod, föräldrarna får vara med aktiva och får se mer av verksamheten än på 2-veckors inskolningen där man bara är med lite på förmiddagen =)



Kram

2011-12-16 @ 22:01:32
URL: http://hemmahosbea.blogg.se/
Postat av: Linnéa Jonasson

Mini-röris. Gulligaste jag hört.

2011-12-16 @ 22:22:59

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: