And she's back!

     Publicerat: 2011-04-04 Kl: 09:51:45 | I kategori: Mamma-tankar | 3 kommentarer


Tjoho, det verkar som min glada Kerstin är tillbaka!
Jag visste det! Att få rätsida på maten igen, gav åxå en bättre sömn, som i sin tur ger en glad bebis som vill äta, det går hand i hand! I natt sov hon oavbrutet 20.30-09.00. Gött. Hon åt sin frukust med god aptit och nu kryper hon runt och är glad.

Det är ju så, att man känner sitt barn bäst. Jag måste säga att när någon säger till mej att jag är elak mot mitt barn, blir jag fundersam. Varför skulle jag vara elak mot mitt barn? Mitt barn som jag älskar mest på denna jord? Varför skulle jag inte vilja göra det som är bäst för henne? Mitt mål är glad och trygg bebis, och jag vet hur Kerstin blir en glad och nöjd tjejj, och väljer den vägen jag vet fungerar, varför ska någon annan säga till mej att jag är elak?

Tackvare att jag gick tillbaka till mattiderna, och inte gav henne extra mat emellan måltiderna kom hon i fas igen och VOILA! Back on track <3
Postat av: Ulrica

Jag vet att du verkligen inte är elak mot Kerstin och att du älskar henne över allt annat men även jag reagerade först på det där inlägget. Nu förstod jag nog mer vad du menade eftersom jag även läser dina tankar på fb så då var det mer lugnt om du förstå vad jag menar =)

När saker skrivs kan det naturligtvis tolkas väldigt olika och så har det kanske blivit här, gissar jag iaf.

Jag har nog ett ganska olikt sätt att göra saker på i jämförelse med dig, men för det behöver det ju inte vara sämre eller bättre. Vi har olika familjer och barnen är också olika. Det viktigast måste väl vara att hitta det som passar just sitt egna barn och sin egen familj bäst!

2011-04-04 @ 13:56:30
Postat av: S

jättesöt bild på er! gött att lilla k redan mår bättre.. inte lätt att vara liten ibland :(

2011-04-04 @ 15:08:31
Postat av: Emma

Det är ju därför alla sådana här "metoder" är så idiotiska för barn är så olika. För oss funkar det tex att ha fasta mattider, men sovtiderna har jag insett att jag måste vara flexibel med... för om N inte får sova när han vill, eller om man försöker lägga honom när han inte vill, så slutar det bara med en evighetskamp, en upprörd bebis som tvärvägrar sova hela dagen och blir övertrött.

2011-04-05 @ 08:49:35
URL: http://hemmahosknyttet.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: