SÖS och böter...

     Publicerat: 2010-03-31 Kl: 19:14:50 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer


..sikken toppen dag! .. NOOOOOT.

körde i god tid imorses till SÖS, eftersom det kan vara bök med parkering. insåg när jag kört in på söder att jag igår kört en felaktig "genväg", en otillåten vänstersväng, ehm, så idag tog jag rätt väg. till en början! tappade snart bort mej och fick lite panik, tiden tickade och det var bara 15 min tills jag hade tid på sjukhuset. letar febrilt efter nånstans att bara stanna till och se vart jag är, och kör in på en liten väg, checkar läget och fortsätter uppåt där det står massa poliser och flera stannade bilar. stannar jag med, och en polis kommer fram. det visar sej att jag stannat i en bussfil där nere på vägen. jaha oj sa jag, jag var bara tvungen att kolla vart jag är, har kört vilse och har tid på sös om 15 min, är det långt dit härifrån? han meddelar mej att det blir "rapport" på detta, och 1000:- i böter. jag ser bara klockan ticka och känner mej jättestressad! jag frågade polisen vart fan dom håller hus om mornarna i rusningstrafiken på nynäsvägen, när folk bränner på i 100 knyck i bussfilerna förbi alla som köar in till stan? vart är polisen då? men stanna en beskedlig lite tjejj som aldrig kör för fort, och som bara lite förvirrat vart tvungen att se vart hon är nånstans och råkat stanna i en bussfil utan att störa nån, hon, hon ska då böta! men ok ok... det störde mej mest att han var så långsam! jag hade ju jättebråttom! han upprepade igen att det blir tusen kronor i böter.. jajaja sa jag, skriv vad du vill! skriv tiotusen, skriv en miljon bara du snabbar dej så jag hinner till min ultraljudtid! efter typ 10 min var han klar och visade mej hur jag nu skulle åka. jag blev 25min sen till ultraljudet, eftersom det var supersvårt med parkering på sös...

hur gick ultraljudet då?

jo... dom var sena där på UL, så somtur var missade jag inte min tid eller så. fick gå ner i kulvertarna, där det låg massa jättesjuka gamla männsikor på sängar länggs väggarna, som säkert skulle röntgas, ultraljudas osv, ush stackarna :(.
doktorn undersökte min njure noggrant, och hittade iallafall en viss utvidgning av njurbäckenet, vilket är vanligt att gravida kan få, just på höger sida då uterus/livmodern lutar åt höger rent anatomiskt. vi får anta att det är detta jag känt/känner av. men ingen åtgärd i nuläget. men nu vet jag att jag inte har nån njursten eller något, och då behöver jag inte grubbla mer på det. detta kommer gå över sa han.
så.. det var det...

efter denna helg, och dessa två dagar är jag helt slut, så idag blir det tidigt i säng, måste soooova, hoppas jag slipper få ont, så natten blir ostörd af...


Postat av: Emelie

Vilken tönt! De ville väl komma in på fika och var tvungna att fylla upp kvoten innan. Vilken otur du har! Jag vet inte HUR många gånger jag själv har stannat i div bussfiler och på andra stoppförbud...



SKÖNT att höra att det inte var så allvarligt med njuren!

2010-04-01 @ 23:11:31
URL: http://emmieliving.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: