radiology

     Publicerat: 2009-05-25 Kl: 20:00:31 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer

så var det måndag igen. första dagen på jobbveckan avklarad. idag har jag röntgat buken på både bamse och polly, då jag blivit nojjig att något/bitar av majskolv sedan grillningen för två veckor sedan... ska sitta fast i deras tarmsysten på nåvis, då båda har lite olika symptom. mer om det snart. annars sitter jag nu här i en stank av avlopp då markus tagit tag i stoppet i handfatet på toa. fy fan vad det stinker. urk.

det har varit fullrulle idag på jobbet, men kan inte riktigt komma ihåg vad jag gjort. började morgonen med att fylla på ute i foderhyllorna för det hade ju sinat en hel den eftersom ingen annan fyller på när jag är borta...
för att återgå till dagens viktigaste händelse har jag altså röntgat båda hundarna. bamse, av den anledningen att jag inte riktigt kan släppa tanken på att det fortfarande kan ligga något kvar i magsäcken, någon bit majskolv... nu har det varit frid och fröjd sedan igår morse, men tanken gnager hela tiden. slog iaf ett par bilder, det är svårt att se majskolvar på röntgen, men man KAN se dem, så jag chansade iaf. här är bilderna på bamses buk! har gjort en liten pil, där kan man se att det eventuellt kanske, finns något oidentiferbart man ser åxå att hans tarmsysten ser rätt oroligt ut, alltså massa gas och bajskorvar om vart annat :P




vad vi nu ska göra, är att imorgon på morgonen ska bamse få lite kontrastmedel att slurpa i sej. sedan ska vi röntga om honom när jag kommer till jobbet på eftermiddagen, för OM det sitter något där i magsäcken, så kommer det dra åt sej kontrast och då ser vi det lättare på röntgen helt enkelt. så fortsättning följer...

röntgade även polly idag, då hon var såå orolig tidigt i morse, mådde illa och var lite dålig i magen. sedan hade hon bajsat lite blodigt i köket på förmiddagen. och dessutom tycker jag hon luktar illa ur munnen, lika lukt som bamse luktade innan han spydde upp den ruttna majskolven igår. så jag blir nojjig att polly åxå har nått i magen pga lukten i munnen.
delar med mej utav hennes bild åxå:



i pollys mage ser man iaf inget misstänkt. det långa svarta man ser, kan man säga är en stor jäkla prutt, dvs gas :P och, ser ni chippet uppe i hörnet? man ser lite av hjärtat till vänster, lungor, det svarta, magsäck, mjälte och tarmar... polly har inte bajsat nått mer blodigt, och verkar må bra, så där känner jag mej lugn iaf...

en annan sak som hänt idag är att jag bokat tid för polly och bamse att trimmas på måndag. vi har en patient hos oss vars matte har ett hundtrim, så frågade henne idag, och hon kikade på båda hundarnas päls, och på bamse finns det mycket att ta sa hon, hon kommer plocka honom förhand i ca 3 timmar, trodde hon det skulle ta! woho. men då blir han fin sen! på polly fanns det litegrann, mest finputts. ja då blir dom riktigt sommarfina <3

nu ska jag se på tv!
hejsålång



Postat av: Frida

Roligt att få se röntgenbilderna =)

2009-05-25 @ 21:25:15
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: