goddagens!

     Publicerat: 2009-05-17 Kl: 13:41:47 | I kategori: Övrigt | 0 kommentarer



yes, denna gången lyckades jag alldeles själv! även om det tog en liten stund att lyckas få upp ploppen vid tanklocket så klarade jag det iaf :P sist fck jag ju gå in och be om hjälp, pinsamt värre...
vi har varit på willys i älvsjö och handlat lite. har just nu ätit drömmuffins och ballerinakex till lunch. hm. jättebra. not. men jättegott. och ja är så jävla vissen så jag kan gott få unna mej det tycker jag. luftrören värker som fasen och det är som kramp när jag försöker hosta, och rösten kommer och går. ush. men tror allergitabletterna funkar för ögonen rinner inte och de jobbiga nysningarna e bättre, och det är ju de främsta allergibesvären. så då återstår bara all förkylning.

nu när jag tankade bilen idag, så har jag kunnat räkna ut att det jag kör på en månad, dvs till och från jobbet varje dag (knappt 6mil/dag) och köringen utöver, hansda, små turer och ditt och datt, blir att jag får tanka två ggr på en månad. och då är det ändå ca 10 mil kvar i tanken när jag tankar. detta går på ca 850kr. busskortet förut kostade 700kr. så 150kr mer per månad det är fan ingenting, speciellt inte med tanke på alla timmar av mitt liv som jag sparar in på att slippa vänta på kollektivtrafiken! och om jag går 150 spänn "back" till vardags så tjänar jag 700kr på boråsresorna istället. det går inte ens 1,5 tank till och från borås, vilket innebär ungefär 600-650kr. det är mindre än vad en enkelbiljett med tåg kostar. varje boråstur har kostat mej 1300kr ungefär.
så visst är det dyrt att ha bil (har jag hört), men man spar även in både tid och pengar i mitt fall.

nu ska jag kurera en stund under varma täcket och se på greys anatomy. see you!


Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: